Ann-Sofie

Bilder från paradiset!
Nu ska vi se om jag har internet med mig eller mot mig, det är lite si och så ibland. Kom hem i morse som vrak, inte sovit något på mer än 24 timmar. Jag behöver verkligen min skönhetssömn, utan den är jag inte människa. Sov ett par timmar på förmiddagen, nu ska vi se om jag kan visa några av alla bilder jag tagit på vår resa.
 
 
Så här fina stränder kunde vi ha helt för oss själva!
 
 
Det här var första ön vi var på, Redang. Här var det faktiskt en del folk, men dagtid hade vi stranden i stort sett själva. Färgen på vattnet är inte photoshoppad ( jag kan inte sånt, ännu). Det var fantasiskt! Här var sanden underbart vit och len dessutom.
 
 
 
 På väg mot nästa ön Lang Tenga. Här tyckte jag var det finaste stället. men det var också här det kryllade av stora bergsödlor! Frida fick nog bästa bilden så kolla hennes blogg, de var snabba så det var svårt att hinna ta ett kort.
 
 
Snabb som bara den, men här är en liten.
 
 
En snabb ödla kilar in bakom stenen och gömmer sig precis när jag ska fota. 
 
 
Precis bredvid en fin sandstrand bor någon... Den som bor här jobbar som vakt. Vaktar sköldpaddeägg och ungar som föds på just denna strand. Turtlebeach kallas den. Vi var här och snorklade men såg inga sköldpaddor denna dagen. Däremot har vi sett många både små och jättestora när vi dykt eller snorklat på andra ställen under semestern. Det är något särskilt med att se djur i deras naturliga milö.
 
 
 
 
Turtlebeach, vi var ensamma här också, gick en del vågor denna dag så sikten var inte allra bäst. Men vi såg några småhajar!
 
 
Älsklingarna!!!
Det har tagit lång tid att ladda ner dessa bilder, nu lägger jag ut dem, så får det bli några åt gången. Men lite känsla för hur vi haft det får ni väl?
Nu är det fredag och vi ska fira med en köttbit o lite vin, nu när veckan varit så lång :) Faktum är att så mycket alkohol har det inte blivit. Malaysia är ett muslimskt land till 80%, så vi fick inget vin till maten. Några drinkar på en pub snek vi väl åt oss... Men en ovanligt nykter semester har det varit, låter  som det brukar vara röjarslag i vanliga fall ;) men ni förstår vad jag menar?
Ha en trevlig helg, vi hörs! Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Carina Ekstrand

Fantastiskt! Verkar vara ett paradis. Kram Carina

Svar: Ja, naturen var fantastisk!
Ann-Sofie Corneliusson

Ulrica

Underbart! Blir inte alls avundsjuk. Fortsätt skriva och lägga ut bilder så att vi som är strandsatta i Sverige kan drömma oss bort en stund 😃 Här verkar hösten börja sitt intåg. Igår hade vi regn för först gången på länge kändes det som. Efter en fantastisk sommar kändes det helt ok. Och som ett barn sa igår när vi pratade om hösten, det blir mysigare inne.
Kram
Du fattas oss i arbetslaget...
Ulrica

Svar: Ni har haft en fantastisk sommar har jag ju förstått, så det är inte synd om er ;) Ni ska veta att jag saknar er enormt, mycket mer än jag hade trott. Det är spännande det här, och vi får se och uppleva massor. Men vi säger det både jag och Anders att storstadsmänniskor är vi nog inte. Jag kommer nog att uppskatta Mölnlycke, regn, tuffa samtal med föräldrar, APT på ett helt annat sätt när jag kommer hem. Skönt att veta att jag kan komma tillbaka, Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Woaw, sådana stränder, vilken sand, vilket vatten och alla dessa exotiska djur! Måste varit sååå häftigt!! Förresten så har vi en svensk korsspindel som bor på vår balkong, det du! ;-)) Kram Maggan

Svar: Vad heter spindeln? Hälsa hen!
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Vilka fina bilder!!! Härligt för er att äntligen få bada, men va ensamt det såg ut på stränderna, bara ödlor och inget folk.
Kram Catarina

Svar: Ja, en familj till hade inte varit fel :) Nu är det snart dags för er att boka, så att inte priserna stiger för mycket. Ska vi skypa nån da igen?
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Hen heter Dia, undrar du varför?

Svar: Ja, går här och undrar, hur länge ska du låta mig plågas???
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress