Ann-Sofie

Vilket gäng!
Hej alla!
 
Igår var det lördagsdrink på Abbey road, Beatlesinspirerad pub. Nu börjar det komma tillbaka svenskar. När vi klev in på puben satt en grupp på ca 12 personer runt ett bord och pratade svenska. Lite försynt frågar vi är det svenska klubben? (dum fråga...) Jaaa, ni är nya, kom och sätt er! Ett sånt "gott gäng"! Hade roligt från jag satte rumpan på stolen och sen hela kvällen. Vi gick vidare och åt middag tillsammans, kinesisk Yunnan-mat, fantastiskt gott. Men pinnarna bråkade med mig, har väl aldrig sölat så! Bara att erkänna att man är ny.
 
Anders fick chans att bonda med de snusande gentlemännen:) Det finns något som heter "my snus.com". Jag berättade att Anders jobbat på att sluta, men sedan hittat denna hemsida och kan nu beställa färsk snus billigare rakt hem i brevlådan. När de fick veta att han börjat igen, så fick han en stor kram och var plötsligt självklart en i gänget, "missbrukare" emmellan:
 
Nu ska jag på morronkaffe i morgon måndag, och månadslunch på torsdag, det börjar rör på sig!
Det är volvofolk, scaniafolk, ikeafolk och så sca förstås. Det trevliga med Svenska klubben är att där får männen vara med, I Swea som finns på  många ställen är det bara för kvinnorna. Klubben gör visserligen mycket för oss "medföljare" men vissa aktiviteter då är alla med. En kräftskiva fram i höst, är visst en happening, i år kommer Mark Levengood att delta, dagen innan har en föreläsning som vi anmält oss till.
 
 
 
Shanghai börjar klarna....ser ni? Ser bättre ut än på länge!
 
 
 
En bild till Maggan, ser du vad det står på huset?
 
Berättar mer i morgon om frukosten jag ska på....lovar att ni ska få alla smaskiga detaljer!
 
KRAM från ett fuktigt Shanghai
 
 
 
 
 
Maggan Kagebo Dahlgren

Bilden på Davids skyline var otroligt vacker, hälsa honom det! Men gick igång på alla cylindrar då jag fick se Mary Kay skrapan... Ooooooooo cooool!!! Är det din bild? Kan du skicka den till min mail så jag kan visa mina kollegor! Kramar i massor.

Svar: du ska få den...
Ann-Sofie Corneliusson

Monica T

Härligt att det börjar landa lite folk nu i Shanghai efter semesteruppehållen på hemmaplan. Det kommer att bli mycket lättare nu med fler svenska kontakter som är lite mer rutinerade.

Susanne

Roligt att ni kommer in i gänget, jag förstår det kommer bli såå bra! Hälsa David att jag gillar hans bild oxå! Elli var med tjejkompisen igår, avskedsmiddag för tjej som snart åker till er i Shanhai för ett års studier! Ska vi Skype a idag? Kram S

Svar: Ska hon studera på Jiatong university som våra tjejer?
Idag menar du måndag? jag kan!
Ann-Sofie Corneliusson

Pernilla

Jag blir varm av att läsa om era upplevelser. Följer med glädje er vardag- bamsekram från en som idag sålt båten!

Svar: Va? ska ni byta båt eller inte ha nån alls? Efter denna sommar?
Ann-Sofie Corneliusson

Ida

Vad roligt! Du kommer att träffa svenska kändisar i Kina :-)
Kram

Svar: Visst :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress