Ann-Sofie

Jämför bilderna!
Idag skiner solen nästan igenom och jag ser de flesta byggnader jag brukar se från mitt fönster. I över en vecka har de flesta byggnader försvunnit....bokstavligt in i dimman!    
Har tre jämförelsebilder här....inte min utsikt dock. Jag tror det är från Anders kontor. Men jag tycker bilderna är värda att visas för att se skillnand på bra o dålig luft.                                                                                                                                                                                    
Till att börja med en bra dag!
 
                                                                                                         
 
Bild nr två, vi trodde att det var en riktigt dålig dag!
 
 
 
 Bild nr 3. Nu pratar vi livsfarligt!! Husen försvann eller hur?
 
 
Jaja...nu har jag visat detta och gnällt färdigt. Idag är en bättre dag som jag ska ut o ta vara på!
Solen skiner (i alla fall ovanför diset :)) och det är 15 grader ute. Ska ut o handla några småjulklappar till vår julklappslek, som vi brukar ha på julafton. Vi brukar vara många, det blir fler julklappar då men vi ska göra den vi fyra!
 
Måste bara berätta om vad vår chaufför sa igår....får så dåligt samvete....- Madam, (han kallar mig så hela tiden) if you think I am no good, tell me! At least give me a chans.
Jag vet inte hur chaufförerna pratar ... om de tycker att vi inte gav vår förre någon chans att bättra sig? Han somnade fyra gånger!
Jag svarade: We like you! You are a good driver! I promise, we tell you. Han kan lite engelska, men jag måste hålla den mycket enkel.  Vad har hänt med vår förre? Eftersom han frågar så? Vill inte veta.
 
Han kämpar så. Igår körde han mig till en särskild affär, jag skulle köpa en liten julklapp till tjejerna, sen skulle jag till två affärer för mat på hemvägen. Dessa två ligger nära varann, så jag ville gå emellan. Jag bad honom köra till den andra affären o vänta där så kommer jag när jag handlat klart.
-I follow you, madam.....så det gjorde han. Där gick jag utmed vägen vidare till vår matbutik o brevid mig på vägen följer bilen.... ;)  Alltså egen bil är skönt!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Hej! Jag undrarom det är en naturligt dimmig dag, då kanske all sot stannar kvar i den, är det så? Om det blåser blåser problemet nån annanstans. Bra ni köpt luftrenaren!
Små julklappar är kul, jag har. Köpt en liten glaskula med en glasängel inuti och med led.belysning......är jättesugen på att dra bort plastsigillet för att se om den lyser- eller inte......? Måste hålla mej!
Igår hade man huggit ner toppar på cypresser på golfbanan. Då stack L dit och sågade lite och så vips har vi nu ett julgransprojekt!
Qatar airways säljer flygbiljetter till Shangaai för 485 Euro. Antagligen en väg!

Svar: Från Barcelona?. När? Ska du hänga kulan i granen?Nej det är ingen vanlig dimma alls! Bara dålig luft. Men visst luften står still så börjar det blåsa blir det bättre....här :)
Ann-Sofie Corneliusson

Mikael T

Hej!
Mikael är på blixtbesök i Shanghai just nu och meddelar att så dålig luft som det var i måndags (den dagen han kom) har han inte något minne av att det var någon gång under de tre år han var där, och då var måndagen inte den värsta dagen.
Jag förstår att ni köpt luftrenare. Vi ansåg att vi inte behövde det då men hade nog skaffat det om vi var kvar.

Svar: Ja, vi slår alla rekord när vi är här verkar det som....undrar vad nästa blir :)
Ann-Sofie Corneliusson

Monica T

Missade att det stod Mikaels signatur i kommentaren, det var jag hela tiden :-)

Nera

Luften är katastrof!!! Inte tycker jag att du gnäller!!!
Kram

Svar: Skönt att höra! :) Det är ju verkligen gräsligt. Trevlig kväll på Cardigans?! Kramar
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress