Ann-Sofie

Träffa bloggare o pepparkakor
Idag har jag träffat proffesionella bloggare!!! Möte på Starbucks Xintiandi, Shanghai...oss bloggare emmellan :) En av tjejerna bloggar för Hemmets veckotidning, en annan är bra på fotografering, en tjej är duktig bloggare från Stockholm och så lilla jag.
Mest var det kanske ett möte mellan några svenska kvinnor boende i Shanghai, Kina? Hur som helst, en trevlig stund hade vi. Pratade om allt från fotografering till PISA-rapporter och vår vardag här i Österlandet.
Bestämde att vi ska ha "uppföljningsmöte" i januari.
 
 

Sedan blev det lite bråttom hem för att baka pepparkakor, (de jag bakade sist är slut) och lussebullar inför vår julafton på lördag.
 
 
Familjens "Grinch" som bakar pepparkakor i protest.
 
I kväll är det kineslektion, min fröken kommer halv sju. Har jag sagt att Anders gett upp? Han hinner inte! Reser o jobbar så  mycket. Nu har jag fröken helt för mig själv! Just nu handlar det om att beställa mat på restaurang och att åka taxi, sväng höger = youguai sväng, vänster = zouguai... det är jättesvårt när jag inte ens kan höger o vänster på svenska! Tur att min fröken inte är så sträng, jag är dålig på att öva mellan våra träffar. Det skulle behövas för att komma frammåt. Tre timmar i veckan är inte så mycket om man vill lära sig ett nytt språk. Men fortfarande är det skoj och jag ska absolut fortsätta fast det går långsamt.
 
Nu är det bara en och en halv vecka kvar tills vi kommer hem, ett halvår har gått!!
Kram
 
 
 
Pernilla

Hej hej goding! Känns som ni är så nära fast ändå så långt bort! Ett halvår, jösses. Kändes som det var någon månad sen vi stod i mörkret o slängde tomflaskor:-) kram på dig

Svar: Hej sötnos!! Tiden går sanslöst fort... saknar dig! Kram på dig med.
Ann-Sofie Corneliusson

Maria S

Hej, så kul det var att träffas! Kan du kolla meddelandena på din Facebook? Ska bara stämma av en sak och ge dig mitt nr! Kram kram

Svar: Visst var det! Ska kolla det.
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Hej Madame.Hur träffar du alla människor? Ditt liv är ju helt fantastiskt spännande. Såg de tre bilderna med stadsvyn från vackert till riktigt ruggigt. Inte bra. Kram C

Svar: Jamen jag vet :)))) Hur blev det så här? Vilken tur att ni ska komma också!!! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Maria S

Kanonis :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress