Ann-Sofie

En månad i Kina
Nu har vi varit här en månad, 17 kvar?
Har förstått att denna tiden på året flyr man helst Shanghai. Har försökt hitta andra expats, men ingen är här. Får svar på mail....stackars dej! kom du nu?! Vi är tyvärr i Sverige, Holland...nu,
 
 
men vi ses i höst och tar en fika!
Vi har köpt en guidebok om staden, här står förslag på vad man ska göra varje månad hela året...juli och augusti står inte ens med!
Nu har vi i alla fall bestämt två tillfällen att fly vi också. Först ska vi åka tre dagar upp i bergen, till vackra omgivningar, teodlingar, ca fem grader svalare och POOL med källvatten som är så fantastsikt nyttigt för själen...:) Sedan Malaysia och tre öar.
Jag kan tänka mig att det kan tyckas lyxigt att befinna sig i fjärran öster och åka på resor, men ärligt jag sitter mest inne, ensam i den (som tur är ) luftkonditionerade lägenheten och skriver på min dator, och längtar hem....ja gör det jättemycket! Ingen ide att hymla om det. Måste inte bara lägga upp flashiga bilder och skryta hur fantastiskt det är, när det inte är sant.
Jag skulle vilja sitta på min altan hemma, ljus kväll,  tillsammans med någon av er med ett glas vin i handen, efter en lång dag i havet. Vi kan inte ens sitta ute på vår balkong på kvällarna, för varmt då också!
Jaja jag gnäller, hoppas det ändrar på sig. Om det nu blir så där spännande, roligt och fantastiskt sen, så kanske ni vill fortsätta lyssna då med, då är jag väl liksom värd det?
 
 
Hit längtar jag också, till sittbrunnen på våran Cornelia!
 
 
 
"Hemma!! var ligger det nån stans? kan nån ge svar, nu e de midsommar o dans hos mor o far" Citat Kristina från Duvemåla.... Känner mig som henne, långt hemifrån.
Patetisk Ann-Sofie skärp dig! Ok.
Kram alla
Svägerskan

Det blir skönt för er att "fly" från Shanghai å få det lite svalare (!) å lite miljöombyte! Förstår att du längtar hem å att det känns ensamt! Tråkigt att ni inte fick info om art det är såhär i juli/augusti i Shanghai :( Men jag använder mig av en klyscha: Det blir bättre...!
För egen del så har jag en semestervecka kvar sen är allt som vanligt!

Hälsa å så hörs vi!!

Kramar till dig från mig!!

Svar: Tack! Man kan ju tycka att de borde ha varnat oss. Men det blir nog bättre.....Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Cecilia Larsson

Förstår att du längtar hem! Jag tror dock att när ni varit där ytterligare några månader så har du lite annat perspektiv. Kram!!!

Svar: Jag hoppas det och du har nog rätt, men det är mycket att uppskatta hemma som man inte tänker på till vardags! DET är en nyttig lärdom. Som till exempel vilken jäkla bra arbetsplats vår skola är!
Ann-Sofie Corneliusson

Maggan Kagebo Dahlgren

Håll ut! Du är stark, du klarar detta! Vips har det gått 2 år och du har allt detta bakom dig är klokare och ännu starkare. Kramar Maggan!!

Madeleine Åberg

Snart så kommer folk tillbaka, vardagen infinner sig säkert på något sätt även hos dig och då kommer det förhoppningsvis kännas bättre. Jag har en vecka kvar av semestern och vill verkligen inte tillbaka till jobbet, det känns hemskt att tänka på att alla plikter och måsten övertar livet igen. Kram!

Svar: Vardag med trevliga arbetskamrater och ett liv med härliga ungar som du har, är inte så fe!. Jag lovar.....fast jag vet att det är tufft. Det är svårt att uppskatta det självklara. Märkligt att man inte kan det? Om några år när vi är hemma igen, kommer jag nog att se på tiden här med helt andra ögon och om femton år när dina barn är vuxna kommer du att se på denna tiden med andra ögon. Jobbet kanske är kvar förstås..... men du trivs väl egentligen bara att du vill ha längre ledigt?
Ann-Sofie Corneliusson

Madeleine Åberg

Förresten, vi ska till Beijing och hälsa på kompisar i maj nästa år. Funderar också på en liten tripp till Malaysia men det beror på vad det kostar. Tänk på att du snart ska dit!

Johanna

Vad skönt att ni får "åka iväg" och samla lite krafter! Det kommer säkert kännas lättare i höst när ni kan träffa andra expats och börjar känna er mer "hemma"! Förändringar kan ju vara obehagliga i början - innan man börjar känna sig trygg och förstår hur allt funkar. Kul för er att ni får komma till ett ställe där ni (äntligen) kan bada!! När hösten kommer, och lite svalka med den - så kanske ni inte saknar det lika mkt.
Hoppas du mår bättre snart!
Kram

Svar: Ja, tack hoppas också på det!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress