Ann-Sofie

Nu är vi här!
Sista veckan har varit hektisk. Huset skulle packas, flyttas ur, städas och trädgården göras fin. Så förhoppningsvis är det lika fint när vi kommer hem igen?....om två år....
Vi ville åka runt till släkt och vänner och säga hej då på ett tag, så många fester blev det!
Det var hektiskt men roligt allt kändes förväntasfullt och spännande.
Nu är vi här, har landat.... och nu längtar jag hem! Hur ska detta gå? Jag känner mig så ensam! 
I en fruktansvärt varm och stor stad. Vilka människor är vi som gör sånt här? Vad har vi gjort? Två år?
Vi som hade ett bra liv, villa med härlig altan, båt att segla längs kusten med på sommaren. Båten står inplastad i Öckerö hamn, och jag sitter här med en inomhuspool att bada i!
Jetlegen höll mig vaken många timmar i natt och jag var gråtfärdig, jag vill hem till människor jag känner och kan prata med.
Hoppas dessa negativa tankar snart försvinner och jag återigen kan se detta som ett äventyr i livet.
Lite planer har jag för dagen: om en liten stund ska jag gå bort i hettan till en coffieshop och köpa en kopp kaffe. Klockan ett kommer chauffören och hämtar mig så ska jag åka till Ikea. Måste köpa handdukar, lakan, badrumsutrusting, köksutrusting, växter plus lite pyssel som kanske kan göra att lägenheten får lite mer hemkänsla?
Börjar också ifrågasätta om jag ska fortsätta blogga eller bara lägga ner? För vem skriver jag? Mej själv? I så fall måste jag ju inte lägga ut på nätet? Vi får se...
Kram till alla!
Caroline

Hallå! Så klart du måste fortsätta blogga!!! Du får göra massa reklam på facebook och tvinga folk att kommentera så känns det roligare med bloggen! :) Och håll ut! Snart är jag och Frida på plats också!

Maggan Kagebo Dahlgren

Du måste bara blogga, så kul för alla oss som inte kan bo i shanghai i 2 år ;-((
Kram maggan

Ida

För det första du ska blogga!!! Det är bra för oss då kan vi lära känna Kina från dig.
För det andra, vi kommer att träffas.
Du har ju Ikea om du längtar efter Sverige, :-)
Jag kommer längta att få läsa bloggen.

Svar: Tack, för kommentar! Ikea jaaa just det.Ser fram emot att se dig!! Hur har du det då? Mår ni bra nu?
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress