Ann-Sofie

Fengshiu
Idag handlade min kurs om Fengshui. Feng = vind, Shui = vatten. God Fengshui gör dig rik!? Pengarna liksom bara ramlar in om, huset du bor i har god Fengshui....enligt min lärare.
Det handlar om balans och att de fem elementen ska finnas med vatten, eld, jord, trä och metall. Alla vi människor, allt runt omkring oss, saker djur mm har Qi, Qi är energi. Du kan känna om en människa utstrålar bra eller dålig Qi. Eller ett rum kan också ge dig känslan av god eller dålig Qi.
Har du din man på höger eller vänster sida om dig när du sover? Det är viktigt ! Mannen ska ligga på din vänstra sida.....har ni problem i äktenskapet beror det troligen på detta, byt sida!
Hon är så rolig vår lärare, hon sa att detta är inte bara vidskepelse eller teorier, det är vetenskap!
Visserligen var vi alla eniga om att mycket av detta tror vi på, det känns rätt....men vetenskap, nej det är det nog inte :)
Vårt hus hemma i Mölnlycke verkar ha mycket god Fengshui....har inte märkt att det rullat in pengar dock....
Vårt compound har också god Fengshui, åtminstone på utsidan. Här finns vatten, berg (=metall), trä och jord.
 
 
 
Fick nästan lite vårkänsla när jag kom hem från min kurs idag, solen sken och värmde, fast luften är kall. Vårblommor, som vi tycker, planteras nu, penseer finns att köpa och ha på balkongen.
 
 
Vet inte vad dessa blommor heter, nyplanterade är de och fina, eller hur?

Nu ska jag fortsätta på min bok "Dehlis vackraste händer" av Michael Bergstrand, på tisdag har bokklubben möte och ska samtala kring denna.
Ha en riktigt trevlig första advents-helg allihop! Jag har mest vårkänsla!
kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Monica Jacobsson

Härligt vännen !
Vi har samma Feng shiu, det har jag märkt. Tänk när du och jag och Åsa H styrde Skinnejällsandan....Vilka givande samtal...Åsa ock jag på Damlunch imorgon...prata livet...
Dehlis vackraste... härlig bok..varför inte ge sig hän...ta chansen när den bjuds....bygg muren och lämna de onda andarna utanför...alla kan göra en god gärning...tillsammans är vi starka...vi vänder trenden...God Natt sov sött !

Svar: Jag håller med :) Verkligen spännande samtal, saknar det. Hade varit kul att ses o göra igen !? Kändes som vi delade många värderingar....
Ann-Sofie Corneliusson

Maria S

Tack & tack! För att jag nu måste bytt plats i sängen med maken. Och för att du påminde mig om att jag hade Delhis vackraste... med mig från Sverige. Jag läste ut den förra veckan. Visste att jag sett någon tipsa om den och, ja, det var ju du. Vi ses väl på onsdag? Mvh Maria

Svar: Jag kommer på onsdag! Ser fram emot detta!Halv tolv har vi sagt nu, eller?
Ann-Sofie Corneliusson

Maria

Halv tolv!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress