Ann-Sofie

Söndagsångest!
Kan man ha söndagsångest fast man inte jobbar? Man kan ha ångest på en söndag, fast man inte ska upp o jobba nästa dag, men vad heter det då.....bara ångest?
 
Anders åker till Kuala Lumpur idag...på en söndag!? Tjejerna pluggar inför midterm -prov som gäller denna veckan, spoken, listening och writing, på Mandarin...de sitter här o pratar kinesiska! Jag hänger inte med i deras takt på långa vägar, men min kinesfröken tycker jag är duktig....jämfört med de elever hon har,  jag undrar över nivån där :). Även fast jag lär mig mycket långsamt så går det faktiskt framåt, och jag måste säga att det är lite kul. Roligt att kunna fråga efter priset i affären och förstå svaret....fast det funkar inte varje gång....
 
 
Fullt fokus!!!
 
Vad ska jag göra idag? Inte mycket...handla mat till middag och frukost i morrn. Svårt att handla för hela veckan när man ska bära hem allt. Visserligen kan jag ta chauffören men för en kilometer? Nej! Eller det går att få det hemkört, gratis...men då är maten ute o åker i en timma minst och det är i alla fall 24 grader ute. Så för det mesta blir det att jag handlar för en dag i taget. Ibland åker vi till en större affär, Metro då får chaffis köra, då köper vi på oss för ett tag. Om det finns Australiensk köttfärs så blir det tacos i kväll, har kryddor o bröd som Anders köpte när han var i Sverige, om det inte finns? Då får vi se vad det blir!
 
I morgon måndag har jag inga planer alls just nu, får se om något dyker upp? Eller så kanske jag ska skriva lite?
 
På tisdag träffas bokklubben igen, då ska vi se en film diskutera denna och bestämma bok till nästa tillfälle. Det blir mysigt. Vi ska ses hemma hos Marita, hon har lovat svenskt Zoegakaffe!!!
 
Onsdag ska jag åka till "fabric" skräddarmarknanden, där vi sytt upp lite kläder. En kostym, kavaj, rock och skjortor till Anders. Anders måste klä sig på ett helt annat sätt än hemma, här är det viktigt att det syns vem som är chef. Han tycker det är lite jobbigt....men jag gillar det :) En kavaj och kappa till mig har vi också sytt upp. De är så duktiga, har ju sytt upp en kavaj redan och blev sååå nöjd! En riktigt fin skräddarsydd kavaj, perfekt till mig 420 kr. Skjortor till Anders 120 kr/st. Fattar ni?! Lär ju bli snobb.....
Halsduken är köpt i Yangzhou förra helgen, snygg?
 
 
Kommer till Sverigen nästa vecka, får se om ni känner igen mig då? Total makeover :)
På fredag åker vi, jag och David (Fridas pojkvän) blir trevligt att inte åka ensam denna gång :) Det är verkligen långt och tråkigt att flyga, men jag ser fram emot att komma hem en sväng och se till Andreas o mamma. Ska ta mått på Andreas så kan han få sig ett par skräddarsydda skjortor och en kavaj i julklapp, det är väl en bra ide?
 
Nu ska jag gå o handla mat, ut i dimman. Idag står det unhealhty igen på Shanghaiappen: air quality.
Ha de (hade = ok på kinesiska).
 
 
 
 
 
 
 
 
Maggan Kagebo Dahlgren

Inte kul med ångest, jag har själv fått en släng av ångest av olika andledingar denna helg!. Häftigt med skräddarsytt, trevlig resa hemöver!

Susanne

Hej! Fint att ni tränar på språket! Måste vara sååå svårt!
Tänkte på er igår, då jag fick medmej l till Girona. Han ville inte gå på ,arknad men det blev inte så farligt, vi gick i trånga gränder, in i katedralen som är från 1038 ( vikingatidens slutsked) och sedan tog vi indisk middag för 1 vi gillar Vindaloo, 2. Det var en rest som öppnade kl 19 redan!
Om det är nästa veckoslut du är i Swe är vi där 8-10 också! Kram!

Svar: Kommer hem 8 nov på fredag kväll, är i gbg den helgen ja! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress