Ann-Sofie

Härliga människor!
Viker man ut sig när man bloggar? Blottar man sig? Blogga och blotta är ganska likt! :)
Ibland är det svårt att veta hur man ska skriva? Jag vill gärna vara personlig och berätta för mina vänner om hur vi har det här i Kina. Det var liksom meningen med att stara en blogg. Lite är det som en dagbok men som många får ta del av. Om man ska skriva en blogg om sina upplevelser så kan man ju inte bara skriva det som är roligt, spännande och glatt. Det blir liksom inte helt trovärdigt? Samtidigt vill jag inte lämna ut mig alldeles?
 
Jag måste bara säg, att när jag berättar om det som känns lite jobbigt och att jag emellanåt längtar hem så får jag massor av återkoppling och peppning från er! Jag blir så glad av det! Det är många av er som säger fina saker. Det känns som jag lär känna några av er på ett nytt sätt, och några lär jag känna bättre nu än någonsin!  Att skriva till varann borde man kanske göra mer? Jag har ju fått lite nya vänner här också, det känns verkligen bra att få höra av er att ni känner igen er! Intressant är det att det är lättare att skriva om känslor än att prata om dem?
 
Idag har jag varit på min kurs för första gången, verkar bli mycket intressant. En kinesisk kvinna, käck och glad berättade med inlevelse. Hon började med att säga, -Jag kommer att berätta historien så som jag lärt mig den. Kanske har ni fått en annan version i er historieundervisning i era länder? Då kan vi prata om det. Hon menade att alla berättelser kan beskrivas på olika sätt, hur vet vi vilket som är det rätta? Det var väl en fantastisk början? Hon verkade mycket kunnig, klok och öppen. Vi ska få lära oss om den kinesiska historian, dess dynastier, härskare och krig, om religion och filosofi, fengshui, kinesisk konst och även medicin. Det här skulle förstås kunna vara en flerårig universitetsutbildning, detta är en tioveckors kurs. Men oj vad spännande det verkar!
Hoppas jag kan förmedla lite av mina förvärvade kunsakper så småningom?
 
Såg en staty idag, av Salvador Dali. Har en likadan på min nyckelknipa så jag var tvungen att ta ett kort. Har köpt min i Figueres Spanien (Susanne om du läser?!) Det var där han föddes, Salvador!
 
 
 
 
 
 
Här är min! inte riktigt samma, men samma konstnär!
 
Ikväll är det fredag kväll, vi ska på after work på Abbey road, och gänget som ska träffas har bestämt att ungdommarna ska med! Det ska bli mysigt tycker jag. Sen är är det ju bekvämt att inte rusa från jobbet till after work, inte rusa alls rättare sagt :). Men är det after work då?
Trevlig helg!
 
 
Monica Jacobsson

ja vännen ! Man behöver årstider för att matcha känslolägen !
Snart ( om två år?)( Nu blev det mål för Österike !!!! så min man skriker ! ) kommer du hem till grottekvarnen (?) igen... ha inte dåligt samvete för "fru"livet...Jobbet finns kvar...

Svar: Tack!
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej! Ja, vilka fina bilder på Dalis klockor! Och AUDI-nyckel- en SÅN har jag också! Men E o jag kör mot Figueres snart, det är bara så mycket plock att plocka ihop innan! Jag kommer spana in Dalis verk med större noggrannhet i vinter, tänker mig jobba med tuschet och inspiration att våga rita lite fritt, surrealistiskt! Kommer du ihåg stranden vid Dalis fiskarstuga, oj, va skoj att vi var där!
Nu är jag hemma från fin kväll med 22(!) damer på afterwork hos en väninna! PSJag vet vem som kapat mitt skype- min man! Kramar

Svar: Ja, vilken härlig dag vi hade på stranden! Ska Ellie stanna med er där nere?Måla!!! Du kan....önskar jag kunde... kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress