Ann-Sofie

Kardemummakaka!
Nu har jag hittat ingredienser till att baka! Bakpulver mjöl och socker. Ägg var ju inte så svårt, men bakpulver har tagit ett tag kan jag säga. Till och med kardemumma! Det gäller att det finns förpackningar på engelska för i mataffärerna är det inte ofta de kan prata engelska alls.... och som jag nämnt tidigare finns inte allt inne jämt. Man måste passa på när det finns! Igår hittade vi bakpulver!
Anders kom "hem" igår och då blev det den första hembakade söndagsfikan här i Shanghai! Gott!
 
 
Den ser lite blek ut på bilden kakan, men den var god, jag lovar!
Efterråt var jag så duktig att jag gick ner och simmade en halvtimma.
 
I morgon är det Kinas nationaldag och vi ska ta reda på hur det firas. De allra flesta svenskar har flytt Shanghai denna veckan, vi visste inte att man borde det så vi är kvar. Men det känns inte som det gör så mycket. Vädert är underbart nu. 20-25 grader och sol. Luften är hög och mycket klar, vilket är ovanligt.
Kolla utsikten från vår ballkong!!
 
 
Nu ska vi passa på och upptäcka stan denna veckan, Anders jobbar idag men är ledig resten av veckan. Eftersom han kom hem från Sverige så köpte han med sig svenskt godis och taco-kryddor, så i kväll blir det svenskt fredagsmys och ett glas rött....eller kanske två? Undrar om vi rent av ska strömma Dobidoo från svt också?
Återkommer i veckan om firandet i Shanghai!
 
 
 
Susanne

Hej, fin kaka, det var duktigt att hitta bakpulver, det har jag inte riktigt lyckats med i Cat. Kul AC var här, spisen sprängdes, jag fick springa o steka klart hos grannarna. Det ser fint ut hos er när det är klart väder! Kram

Svar: Exploderade den!? Har ni köpt ny nu ?
Ann-Sofie Corneliusson

Ida

Jag förstår din frustation...Jag kan inte hitta baknings ingredienser som vi använder i Indonesien. Jag vet inte ens vad det heter på engelska....

Svar: Du kan inte googla det? Men allt finns nog inte....vissa saker är ju typiska för varje land. Pärlsocker har jag inte hittat varken i USA eller här, typsikt svenskt/scandinaviskt?Finns det något som du tror finns här och jag kan köpa med hem till dig? Kommer ju i november! Säg till!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress