Ann-Sofie

Mark Levengood i kväll!!!
Svenska handelskammaren Shanghai, har bjudit in Mark Levengood att föreläsa om situationen i Sverige. Henrik Johnsson, som jag inte vet vem det är ska också vara med. Varför grillar alliansen tillsammans? Varför är dåliga nyheter om prinsessan Madelene mer intressant än bra? Hästkött i maten? mm så står det i inbjudan, vi får se vad det blir?
Hoppas jag kan få en bild på dem, så ska ni få se!
 
Igår hade jag och Anders en turistdag i Shanghai, vi var uppe i "kapsylen" och såg ut över staden, rätt stor...Definitivt sevärt.
 
 
Utsikt från tornet. Det speglar sig i glaset från förnstret, bilden är inte helt bra . Det är Moonfestival här nu, många är lediga. Det var mycket folk och långa köer för att ta sig in. Därför hann vi inte mycket mer än kapsylen denna dag. 
 
På hemvägen stannade vi till och köpte dumplings på gatan som vi sedan åt  till lunch. Gott men mäktigt och förmodligen inte särskilt nyttigt, mycket olja ligger de in. Jag beställde tolv st på kinesiska! shi´ e`r, han förstod vad jag sa!!. Vi åt sex var och blev proppmätta.
 
 
 Nio kronor för tolv dumplings, prisvärt. Dålig skärpa, ska bli bättre på att ta kort med min kamera och inte med mobilen.
 
På kvällen gick vi till Lost heaven och åt middag. Mat från Yunnan-distriktet, mycket gott och smakrikt. Det var min födelsedagsmiddag, kanon!
 
 
 
Anders åker till Tyskland och Sverige i veckan, flyger i morrn lördag. Jag tycker det känns jättejobbigt att han ska vara borta, därför är det svårt att skriva så där käckt. Det känns som det märks på hur jag skriver, hur jag mår?
Jag borde ju vara van....han har rest i alla år vi kännt varann, det är några nu....Men jag har aldrig blivit lämnad i Kina förr!
Vi hörs, kram!
 
 
 
 
 
 
David

Om du sätter kamera linsen mot fönstret får du inga reflektioner i bilden :)

Svar: ok
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Precis det jag tänkte skriva David!!

Svar: Ni kan ju prata med varann!! hoppa mig! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Maggan Kagebo Dahlgren

;-))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress