Ann-Sofie

Blommor på balkongen
Tiden går och mer och mer blir lägenheten här i Shanghai hemma. Idag åkte vi till blomstermarknaden för att köpa lite växter till balkongen. Man vill ju inte lägga massa pengar på att dekorera en tillfällig bostad, det är ju så jag ser den som.....men på något sätt så känns den inte så tillfällig längre. Dessutom måste vi ju trivas medan vi är här?
 
Snart är det så varmt att man kan sitta på balkongen på kvällen, då är det mycket trevligare med lite växter också. Vår utsikt är häftig på dagen, men faktiskt än mer spektakulär på kvällen.....när staden är upplyst. I sommras var det för varmt att sitta där, när hösten kom hade vi inte förstått att vi borde köpt lite utemöbler.....nu snart ska vi utnyttja balkongen en fin kväll att sitta och titta på alla upplysta hus med ett glas kallt, vitt i handen. Då ska det vara växter och ljuslyktor, det blir så fräckt!! :)
 
 
Lite suddig bild...men det som lyser blått är Shanghai Financial Center, eller kapsylöppnaren som vi kallar den. Utsikten är maffig på kvällen, från vår balkong. Jag har naturabstinens nu, men det går väl över när vi kommit hem? Nu får jag passa på att njuta av staden.....tror ni att jag kommer att få stadsabstinens när vi flyttat hem igen?
 
 
Denna bilden är visserligen tagen från insidan i sommras när det åskade alldeles väldigt, men vi ser åt samma håll från balkongen också.... jag har inte lika bra kamera som David, kan inte heller fota som han så jag visar er denna.
Tänk nu att kvällen är varm, 25 grader sådär, ett glas vin i handen, visst kan man få till lite djupa samtal i denna miljön?
Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Härliga bilder! Hoppas jag vågar mig ut på balkongen! :)

Svar:
Ann-Sofie Corneliusson

Anne

Det låter toppenfint! Boa in er ordentligt nu!

Svar: Det gör vi !!! har hämat ut din "kavaj" nu. Jättesnygg!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Det verkar som vi kommer rätt årstid ! Snart sitter vi hos er med ett glas på balkongen, det blir fint! Kolla mailen! Kram C

Svar:
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress