Ann-Sofie

Fukost på balkongen!
Efter gårdagens upplevelser känner jag mig lite mörbultad, lite som träningsvärk faktiskt? Annars är det gött....kolla bilden!? Tar ingen selfie :) är inte riktigt mogen för detta ännu särskilt inte före frukost..... kaffet smakade gott kan jag meddela och mackorna från Sunflower (bageriet) är mycket goda, men solen är det väl det som gör pricken över i-et idag. Måste skaffa lite blommor till balkongen, ser jag.
 
 
Ni har nog sett en liknande bild förut? Det är ju så, att varje dag kan jag inte komma med nya äventyrliga berättelser.... det är vardag i Shanghai också :). Men en bekväm sådan måste jag erkänna, inte så bråttom inte så tidiga mornar.
 
Jag har lite naturabstinens, visserligen finns det många parker och mycket fina planteringar runt i staden, men den riktiga naturen är lååångt borta. Tycker att jag bor i ett storstadsområde hemma, men jag har ju bara fem minuters gångväg till riktig natur! Har alltid tagit den för given. Även i USA hade vi gångavstånd till vild natur. Om vädret står sig i morgon tänkte vi åka till en botanisk park och få lite extra växtlighet, bland förmodligen tusentals kineser! Åka och "maja" ska vi ! Ta med fika och en filt, hoppas det finns någonstans att sitta? Vet ni vad "maja" är? Det gör man egentligen i maj, men här är som en fin svensk majdag nu. Anders är ledig tre dagar, det är kinesernas Alla helgons dag nu....tror jag? Ska ta reda på lite mer om detta och berätta. Nu ska jag ut i solen, möta tjejerna vid skolan och ta en lunch ute med dem!
Kram på er!
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Ok, natur i all ära, men vilken utsikt, woaw!!! Njut av den!!!!!

Svar: Ja, visst är den fin!!! Visst njuter jag av den, men man vill liksom ha allt! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress