Ann-Sofie

Separationsångesten börjar sätta in....
På tisdag bär det av "hemmåt" igen, till Kina o Shanghai. Då måste jag lämna dessa två....hur ska det går?   
Oj! vad jag kommer att längta efter er......Men nu är ni två, det känns bra!                                                                     
                                                                                                                                     
 
Glass är gott! -Min glass är slut kan jag inte få smaka lite på din, Caroline?
 
Detta var en av alla underbara sommardagar vi haft i år. Jag har tur som får åka tillbaka o få några veckor sommar till.
En sak till är tur, en dotter följer med! Frida ska läsa ännu mer kinesiska.  Vad ska jag göra? Joda, jag har mitt,  det ska bli skönt att komma in i det som är min vardag nu. Att leva i kappsäck som vi gjort i nästan tre månader  blir jobbigt i längden. Veckorna i husbilen var underbara, vädret fantastiskt och så kul att åka runt träffa släkt o vänner. Tack alla som gjorde vår sommar så härlig!!!! Men nu är det fem veckor sedan Anders åkte tillbaka för att jobba, det är länge att vara ifrån sin andra hälft, mitt moraliska stöd i livet. Ska bli gott att se honom igen och ha honom nära.
Lägenheten vi huserar i i Mölndal är bra, men inget hem...
 
På tisdag går flyget, onsdag landar vi på Pudong airport, hoppas vår käre chaufför står o väntar? Sedan kommer bloggandet igång igen....läser ni då? Vill ni höra fortsättning följer på storyn: "Ann-Sofie, Real housewife of Shanghai", inte helt politiskt korrekt i dagens mer genusmedvetna samhälle? Nej, alla är inte så medvetna kanske? Är jag?
Hörs mer nästa vecka då? Torsdag kanske? Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Så fin bild på två av dina sötnosar! Så klart vi läser din blogg. Du skriver så härligt! Kram o happy travel!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress