Ann-Sofie

Shanghai eller Lysekil! Vilken skyline är finast?
På något sätt är det tydligt att vårt liv som expats är vår verklighet även om jag fortfarande befinner mig i Sverige. Anders har rest tillbaka, jag och Frida bor i en liten tvåa i Bifrost några veckor till innan vi sätter oss på planet tillbaka "hem". Jag har sett till vårt hus, klippt lite buskar....men jag kan inte gå in..... jag bor inte där! Vi lever i kappsäck bland saker som inte är våra. Jag börjar fakiskt längta "hem" till min lägenhet, mina saker och min vardag. Inte för att den är slut....men slutet börjar skönjas, tyvärr.  Slutet på sommar 2014. Idag går vi in i augusti det är den sista sommarmånaden, visst?
 
Några reflektioner om sommaren vill jag gärna dela med mig. Vilken underbar sommar vi haft!!! Vi har kuskat runt eller rättare sagt upp och ner längs kusten i nästan fyra veckor, jag och Anders, med husbil. Vi har träffat så många trevliga vänner....visste knappt att vi hade så många ?! Med familj och släkt dessutom, fick vi knappt någon enda kväll för oss själva, det gör inget. Det får vi nog i höst?
 
Som jag har badat!!! Helt underbart skönt är det ju i vattnet. Fler bad blir det innan jag ger mig av. Förra året satt jag i lägenheten i Shanghai och bara längtade efter att få bada, särskilt när jag såg alla bilder ni lade ut på Facebook. Där satt jag blek och svettig och längtade hem. Orolig var jag att jag inte skulle få en badsommar i år, inte kan det väl bli två sådana på raken? Men bättre hade jag inte kunnat drömma om.
 
 
                                                   
 
Vilken skyline är finast? Inte riktigt jämförbart kanske?
 
 
 
Sol o värme är underbart, att bada bland det bästa jag vet, att träffa goda vänner och ta ett glas vin tillsammans i ljusa sommarkvällar, vem gillar inte det? Men det som gjort mig mest lycklig denna sommar är ändå att se min familj samlad igen. Det är inte så lätt att få till en bra famijebild för oss här är några försök :)
 
 
 
 
-Nu ska vi sitta o ta en bild Andreas, bara liten stund, snälla!
 
 
-Gud sååå tråkigt, kan jag inte få se på Ipaden istället?
 
 
-Är vi klara nu?  Jag orkar inte mer!!!!  Nej, vi försöker en gång till bara.....
 

-Blås inte upp kinderna  Andreas, då får vi ta ett till.
 
 
 
Är det jag på bilden? Nej!! Titta på kameran Andreas!                                                                                                                                                          
 
                      
 
Bättre blir det inte :)
 
Ha en fortsatt underbar sommar, vi hörs! Kram
 
 
 
OSLOFRU

Båda skylinsen är fina på olika sett tycker jag :) (hur säger man egentligen skyline i plural? hehe)

Margareta Kagebo Dahlgren

Helt underbara familjebilder! Jag är ju väldigt förtjust i Shanghai bilden men det är väl för att jag tagit den!!! Så lycklig för det! Kram!

Caroline Ljung

Hej!
Otroligt vackra bilder, men västkusten är min favorit. :)
Jag har en förfrågan till dig ang. bilden på Lysekil. Kan du kontakta mig på mejlen?
Tack på förhand!
Caroline Ljung

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress