Ann-Sofie

Till er alla: En riktigt GOD JUL!
Dan före dan före dopparedan. Det är sååå mörkt, blir ju inte ens ljust på dagen. Jag hittar inte mina kläder i resväskan, det är för mörkt! jag kan inte måla mig, det är för mörkt! Det är svårt att komma över jetleggen när det mörknar redan kl halv fyra, jag är trött ändå vid den tiden. Min kropp tror att klockan är halv elva och den säger till mig mycket strängt, -Ann-Sofie, det är sent du ska sova nu. Man borde gå ut och ta en promenad för att hålla sig vaken, vill man det? Nej!! Det regnar, är mörkt och mycket kallt, istället ligger vi framför tvn och somnar....vaknar sedan 3.30 AM. Vad ska man göra då!?
 
 
Planet från Pudong till Castrup var inställt i fredags när vi skulle åka! Något var fel, planet hade inte lämnat Castrup kvällen innan. Tur att jag har en förutseende man, hade gick in på morgonen på nätet och kollade läget på flygfronten. Inget SAS-plan stod på plattan som det skulle, planet som skulle ta oss hem till familjen och julfirande!! Som diamant-kund, har han ett telefonnummer (som man annars inte har) han ringer och bokar om oss till KLM och mellanlandning i Amsterdam istället. Sedan väcker han mig. Vilken tur! Han säger: planet är inställt....
VA?!!!! Hysterin kommer direkt....jag får inte fira jul med mina barn!!!! Anders säger, men jag har bokat om oss till KLM, vi landar en halvtimma senare i Landvetter än vi skulle gjort, Puh! Jag slapp flippa ur.... Och nu är vi här!
 
 
I torsdags kväll, kvällen innan vi reste hem för julen, tog vi en snabb sväng efter middagen ner till The Bund, nya byggnaden lyser äntligen! Vi har väntat! Skylinen är nu ännu fräckare!
 
 
 
Nu ska jag fortsätta umgås med familjen, äta massor med mat, andas ren luft. Njuta av att vara hemma och ha "de mina" nära. Jag ska köpa ljus att tända i vår mörka lägenhet....nästa jul är jag hemma i mitt hus igen! Men innan dess har jag flera äventyr kvar att uppleva i Kina. och Asien. Några få månader kvar i Österland....innan vi flyttar hem igen.
Ett år till har alldeles strax gått,  Schvisch, vad var det? Tiden som gick....
Så.... Från mig till DIG En riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!
 
 
 
 
 
 
 
Viola

Välkommen hem Ann-Sofie! Hoppas det känns riktigt bra att vara hemma! Som du säkert vet har vi haft jättetråkigt väder under lång tid; grått, massor av regn och rusk! Det verkar just nu so om det lättar lite i alla fall... Men det är ju bara yttre irritationsmoment. Det viktiga är familjen! Att träffas och vara tillsammans! Ha en skön jul och ett gott nytt år! Kram Viola🎆🎄🎅

Susanne

Hej! vilken kille, gulligt att fixa flighten i god tid!
Hjärtligt tack för all tid med er, det blev MER iår än andra år då vi fick njuta av er gästfrihet och guidning till alla debästa ställena TVÅ gånger så jag nu enkelt ser varifrån du tagit bilden på den fräckaste skylinen i hela världen ( tycker VI! ) Igår laddade jag över alla mina fotos till min dator så vi kan visa för ungdomarna som flytt mörkret och kommit till oss! De kommer antagligen somna! Men Kina är det mest häftiga / fascinerande vi upplevt och dina få månaderkommer bara swischa ännu fortare förbi! Nu önskar vi er alla en härlig GOD JUL och Gött nytt år! kramar

Margareta Kagebo Dahlgren

Den nya byggnaden lyser fint, kan man åka upp i den ännu? Den blir väl fjärde eller femte högsta byggnaden i världen vad jag har hört! Mäktigt!! De högsta finns ju i Dubai.
God Jul, igen o kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress