Ann-Sofie

Vem bor i huset?
Det är mörkt och kallt men om man går in och tänder ljus kan man få riktigt mycket julkänsla. Igår var vi på julmingel hos vänner, där fanns Janson (den man äter...) skinka, knäck, glögg, ja det som ska finnas på jul...julstämningen når höga poäng, trots att vi befinner oss långt hemifrån! Härligt! Tack för att vi fick komma!
 
Köttfärssås med jordgubbsyogurt är riktigt gott! Visste ni det?
Var i kinesaffären idag, skulle bara fylla på lite grand, och gick ändå förbi. Handlar inte så ofta här, för vi har en något mer västerlänsk affär bara lite längre bort. Aningen grädde i köttfärssåsen gör den snäppet godare, eller hur? Hittade inte den vanliga men såg en flaska med något som såg ut som grädde, och med en liten jordgubbe på (Den är det ju på vispgrädden hemma också!!). Hur dum får man bli? Öppnade flaskan, det ser vitt och bra ut....häller försiktigt ner i köttfärssåsen, det luktar jordgubbe förstås... smaka. Gott!! Gräddig yogurt med jordgubbsmak. En fördel hemma är att du kan läsa på förpackningarna vad som är i, här får man ibland gissa.
 
 
 I vår trädård står ett litet hus, renarna väntar utanför, julklapparna ligger redo att lastas i vagnen....vem bor här!? Snögubben förstås....vad trodde ni?
 
 
 
Juldekoration i Xintiandi....inte jag utan lådorna bakom :). Riktigt läcker !! tycker jag (dekorationerna alltså).
 
Måste börja tänka på vad jag ska packa med hem. Lite julklappar blir det. Vilken tur att Anders är diamant-kund på SAS och jag guld!! Vi får ta med två extra resväskor var. Det går i en del julklappar hoppas jag.  Bra att kunna ta med lite smått o gott tillbaka också. Ost, kaffe, lakrrits, näsdroppar, shampoo, balsam, buljongtärningar mm. Hur kallt är det? Bäst att ta med för riktig vinter.
Kanske hinner jag ett blogginlägg till? Innnan hemresan på fredag!! Yippi!!!!
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

1. Häftigt med grön gräsmatta vid snögubben men tror du inte att det är tomten som bor i huset?
2. Lådorna /paketen är ju supehäftiga tycker jag som älskar färg!
3. Ta med varma kläder, det är inte så väldigt kalllt men det kan ju bli!
4. Välkomna hem!
5. Kram

Svar: Nej, det är snögubben som bor där....han på bilden. Visst är det konstigt? Ses snart? kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress