Ann-Sofie

Kalla tog dem!!
Vi har inte kunnat följa OS egentligen här i Shanghai...vissa kan, som har viaplay eller liknande, men vi har inget sånt. Vi följer nyheter hyfsat via nätet. Tv-program kan vi ladda ner dagen efter och det gör ju inget att vi ser på Sveriges mästerkock på torsdagar fast det går på onsdagar hemma, likaså Mia på Grötö....som jag by the way älskar!
 
Igår hade vi middagsgäster som har ett konto på VIA-play, de kunde gå in med sitt användarnamn på vår dator...och vi fick se Charlotte Kalla ta bragdguldet!!!! Det var stafett, men visst var det hon som tog guldet? Jättekul att vi fick se just detta! Det blev högljutt i lägenheten när Kalla började knappa in på motståndarna, vi hoppas vi får bo kvar ;). En trevlig kväll blev det, två svenska par på middag och vi ser på OS, känns konstigt att vi befinner oss i Kina! Tack för igår!!
 
Idag är en regning lite grå dag och jag ska passa på att lata mig, ligga och läsa blir huvudsyssla idag. Kanske kan Caroline släpa ner mig till gymmet eller poolen? En simtur kanske jag orkar?
 
Klockan är halv två och Anders snarkar i soffan....han tog väl ut sig igår, stackarn. På eftermiddagen hade svenska klubben ordnat pingismatch för männen (läs gubbarna) i klubben. Anders var med, sen några öl på kvällen så är han lite trött idag :)
 
I morrn kommer Frida "hem" igen! Hon har varit i Sverige en vecka och hälsat på sina vänner, glad är hon! Hon har saknat dem, det vet jag. Andreas, mormor och farfar fick sig ett besök också, tror att de blev glada med. Jag vet att Andreas kramade henne massor, han var jätteglad att se sin lillasyster igen. Jag såg det, för de skypade när hon var där. Han kramade henne hela tiden. Det var så skönt för mig att se att han kommer ihåg så bra. Jag längtar till sommaren då vi förhoppningsvis kan få tillfälle att vara tillsammans hela familjen igen någon dag...
 
 
 
 
Mina tre ungar.....svåra att fånga på bild samtidigt :)
Kram
 
 
 
Susanne

Heja! Kul att läsa din OSrapportering! Vi har liknande TV-tankar här, och undrar om vi missar massor från svt? Så ska det Låta älskar vi med Calle gulle-Moreus!....och vi missade se stafetten, men det kompenserades med att gå hem till den andra svenska familjen efter besök på stranden, och alla vi 4 vuxna hejade fram Tre Kronor till skakig men ändå seger över ett Lettland som kämpade emot! 5-3 blev det framför deras dataskärm, och jag hade verkliga problem med att se den lilla pucken, gick den in eller inte?! SWE kronorna (både killarna och dam-kronorna ( the crones ,nä!)!! ) gick vidare i alla fall!
Varma hälsningar till dina tre fina ungdomar -tur det finns internet!
KRAMAR till er alla! Idag ska vi till Girona, där vi var tillsammans i regn en gång!

Svar: Ja, men det är bara jag som gillar Calle Moreus här, Frida tycker han är söt...men gillar inte progrrammet :) Så hockey är det också? Inte bara skidor...hänger verkligen inte med så mycket här. Girona var fint, vi var där i fint väder också!! Kram till er!Internet är så bra!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress