Ann-Sofie

Borde skriva
Det är svårt att berätta nya saker varje dag om livet här i Kina. Det händer ju inte nya saker hela tiden. Har liksom blivit vardag även här.
Det känns som det måste ha hänt någort nytt för att jag ska berätta det för er?
Idag är en dag med mycket dålig luft, det luktar liksom fotogen när man går ut, vill helst inte vara ute då. Fick höra idag att någon....vet ej vem, men en man hade bott här i Shanghai i cirka två år. Kom hem och gjorde en hälsoundersökning. Läkaren sa - Jo, allt ser bra ut, men det klart det skulle vara bra för dig att sluta röka....Mannen hade aldrig rökt! Jag har ju hört att om man slutar röka så tar det några år, men så småningom återhämtar kroppen sig helt. Hoppas det stämmer med att ha andats Shanghailuft också....några år hemma igen så är man återställd?
Om drygt en vecka ska jag och Anders åka till Vietnamn och andas bättre luft, för det är det väl? Några dagar i Saigon (Hoh Shi Min....stavas det så? är ett annat namn på staden) Men sedan också några dagar vid stranden. Både lite kultur och histora men också slappa vid havet. Bara jag och Anders känns mysigt, ska bli jätteskönt!! Jag ska bada igen.
 
 
 
Jag och mannen flyger flygplan!!!
Det är inte jättekul att flyga i alla fall inte hela vägen till Sverige. Till Vietnamn tror jag blir lite mer lagom långt.
När jag flyttat hem till Sverige igen tror jag att det dröjer några år innan jag flyger utanför Europa, finns mycket att se här, även Sverige ska jag se mer av tror jag? Det är ju vädret då, kan ju inte vara säker på att sommrarna blir som 2013 varje år?!
 
 
Undrar om stränderna är lika vackra i Vietnamn som i Malaysia? Hoppas det inte finns några ödlor bara? Maten? Hur är den? Spännande ska det bli :)
Vi får se! Kram
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

- Vad spännande att få komma till Vietnam!
- Så fina ni är på bilden du o Anders!
- Det där om rökningens skadeverkningar kan vi ta när vi ses!
Tack också för gratulationerna! Kraaaaaam!!!

Svar: Jupp, fantastiskt!!! :)Vet du något särskilt om rökningens skadeverkningar?
Hade du en bra födelsedag?
Ann-Sofie Corneliusson

Maggan Kagebo Dahlgren

Hade en mycket trevlig födelsedag!

Svar: :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress