Ann-Sofie

En sköldpadda!
Var ute och promenerade på gatan, skulle hem till en väninna. Vi är två som går gatan fram och pratar förstås, man inte lika uppmärksam då. I rask takt går vi, på min vänstra sida skymtar jag en man med arbteshjälm på huvudet. I mitt okoncentrerade huvud registrerar jag en man med hjälm som sitter och håller i ett rött sidenband....Fortsätter gatan fram, plötsligt stannar vi båda, tio meter senare. Vad hade han i handen? Ett rött siden band som var knutet runt ett djur som låg framför hans fötter!! En stor Sköldpadda!!!  På trottoaren! Va?
 
Sköldpaddan springer inte ifrån honom... den ligger utslagen med alla fyra benen rakt ut. Ett rött sidenband runt magen? Fint? I say no more, I rest my case. Man upplever dagligen nya saker :)
Tyvärr hade jag inte kamera, inte heller mobiltelefon framme, fick ingen bild på denna.
 
Men ni får en annan häftig bild! Ser ni cykeln? Undrar hur trafiksäkert det är att cykla där under? Killen ser bara rakt fram, hör förmodligen inte så mycket. Frigolit är väl ganska ljuddämpande?
 
 
 
De är mycket bra på att packa på sina cyklar, men det här är nog rekord vad jag sett än så länge.
Efter ett år så ser man inte allt längre, man blir liksom hemmablind. Men det gäller att ha kameran redo varje dag, dessvärre missar jag det ibland.
 
Annars har dagens händelse varit bloggarmöte, lika trevligt varje gång. Nästan alltid någon ny bekantskap som dyker upp. Några har bott i Shanghai i många år några är helt nya. Nu hör inte jag till de helt nya längre! Fast jag måste säga att jag ändå känner mig ganska ny och fortfarande vilsen emellanåt.
 
Anders är i Sverige, läser du? Jag saknar dig!!!
Godnatt från Kina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Ja, och tänk jag då som bara var i shanghai i 7 dagar! Kameran gick varm, till och med er chaufför påpekade detta och skrattade åt min fotofrenesi!

Monica Jacobsson

ja vilken last på den cykeln !
Massetjärn idag ( samtidigt som nya 6åringar besöker, snacka om logisktik...) Tur att vi också hade chaufför !
Massa fina barn var det iaf...Kram

Svar: Ska du ha sexåringar i höst då? Hoppas att politiken ger färre barn i klasserna innan nästa höst....när jag är tillbaka från början igen!Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Viola

Helt fascinerande! Uppfinningsrikedomen är beundransvärd! Mycket i skolan jobbar mot avslutningen nu. Barnen är goa och fina som vanligt. Imorgon har vi stor allsångssamling i Kulturhuset. Vädret har varit fantastiskt i flera veckor. Idag kom lite regn vilket behövdes. I år kan många klasser vara kvar i sina klassru till hösten. Jätteskönt! Det skulle vara kul att träffa dig när du kommer hem! Ha det gott! Kram

Svar: Självklart kommer vi att ses! Jag kommer på Apt, ni får med fysiskt våld hålla mig borta annars är jag där :). Vill se barnen också.Lite orolig för vädret är jag, vill så gärna få en fin sommar i år, när jag missade förra årets! Så vi ses! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej - vilket lass - det var -wow-det värsta jag sett - vad har han i låddorna undrar man?
Idag har jag firat min fars 80-årsdag med grannfest på landet - det var massa unga tjejer med; 8 mån, 3,5,7 och 9 år samt Ellie och några få vuxna! Vi invigde stugans ommöblering nämligen så det skall bli Ok till du kommer vännen! Kram

Svar: Hallå!! Jag ska hjälpa till !!! Sa inte Anders det? Greja inte för mycket!!Kram
Ann-Sofie Corneliusson

En lantis i Shanghai

Wow, vilken bild!!! Helt galen snubbe. Värre än alla i min lilla fotosamling. Ses!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress