Ann-Sofie

Benareby i skymningen....
Jag känner mig så sentimental, är det åldern? Är jag i DEN åldern? Då menar jag inte sentimental som en negativ känsla, utan som en positiv....Om ni förstår? Det kan vara något som är så fint eller vackert så man nästan börjar gråta. Visserligen kan gråten vara pinsam då men inte om man är ensam, då är det bara skönt!? Jag sitter inte här och gråter nu, bara så ni vet :) Bilden här nedan speglar lite min känsla.
 
 
Vad kan det bero på?  Att jag känner mig så här? Beror det på att jag sett mitt hus, som är mitt men jag inte bor i nuförtiden? kanske längtar jag hem? Eller beror det på att jag är här och träffar Andreas och flera underbara vänner, som jag snart ska åka ifrån igen? eller beror det på allt detta plus att jag ska åka till Shanghai där jag också lärt känna många härliga människor som jag sedan måste lämna för gott? Jag känner mig oerhört lyckligt lottad just nu (känns väldigt farligt att skriva!) och samtidigt är jag rädd att snart "smäller" det, snart händer något som tar ifrån mig den sköna känslan jag har just nu....För eller senare är det ju så. Jag ska göra allt jag kan för att njuta av de stunder jag får. Blev det lite löjligt sentimentalt nu? I så fall stämmer det, det är precis så jag känner mig just nu!
 
Idag är det tisdag och om en liten stund ska jag åka upp till min mamma i Lysekil, där ska jag passa på att andas frisk luft. I morgon tar vi en tur till Smögen, min syster ligger begravd här (bidrar kanske till den ledsna delen i min känsla?) kollar till så hon får några blommor, sedan vill jag se om det ligger några båtar längs Smögenbryggan, en promenad där ser jag fram emot. Ska försöka få till en liten bild. Har jag berättat att min kamera är död? Den druknande i kaffe på tåget till Peking.....i ljust minne bevarad.
Vi hörs! Kram
 
Anonym

Fina du. Ibland kan det vara skönt att vara sentimental . Även om det svider lite. Jag förstår precis din känsla.Vill se och vara med om nytt. Vill inte lämna.Det var fantastiskt att träffa dig igår. Din energi fyllde rummet och mitt hjärta. Kram Evalena

Svar: Det var så härligt att träffa er, är så glad att känna dig och få vara med! Ser fram emot lite party party till sommaren! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Känner så väl igen denna känsla! Har funderat mycket vad den beror på. Kanske ngn existensiell känslighet om alltets förgänglighet. Tycker vi reder ut detta framöver, då har vi en hel vecka på oss! Kram

Svar: Det får vi göra!!
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Förhöjd livskänsla är underbar, ger livet mening...Kram

Anders B

Hej, appropå kameran du skulle ju testa med ett nytt batteri, finns säkert billiga på NetOnNet. Ha De:)

Svar: Just det! Tack!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress