Ann-Sofie

Flygresan
Jag somnade skönt i går kväll vid nio helt slut efter flygresan, men vi tvåtiden vaknade jag och tyckte det kändes som mitt på dagen. Det är sååå tråkigt att ligga i sängen och försöka sova när man inte kan. Där låg jag och retade upp mig på SAS. Vad löjligt arg man kan bli ibland! Och så svårt det är att lägga det ifrån sig.
 
På resan till Shanghai satt jag jättebra, vid nödutång, gott om plats för benen. Mitt emot mig var flygvärdinnans stol, en sån som fälls upp mot väggen när hon inte sitter där. Flygvärdinnan sitter på sin stol endast vid start och landning....möjligen kan hon sitta där om det är väldigt turbulent också? Det var en trevlig tjej som jag pratade med, jag frågade henne när hon gick om jag fick ha mina ben på hennes säte när hon inte satt där (inga skor). Det var ok sa hon. Så när jag sedan skulle försöka sova, fällde jag ner hennes säte och lutade mina ben mot detta, skönt!!! Då kommer en manlig, jävla dansk stewart och gurglar på danska och pekar på det fällbara sätet!!! han menar absolut att jag inte får ha mina fötter där!! arg är han.... Jag blir rädd och tar snabbt ner fötterna hinner inte säga att jag frågat, han är borta på sekunden.
Det går en liten stund....dansken är borta, försiktigt böjer jag mig fram för att på nytt fälla ner sätet och få en skön ställning, då dyker han upp från ingenstans och ryter åt mig. Hinner inte denna gång heller förklara att jag frågat och fick, innan han är borta igen!
 
Jag blir skiträdd och jätteförbannad, gör inget, säger inget, men sitter i timar sedan och planerar vad jag ska säga till honom: Vad har du för problem!!!? Är du säker på att du valt rätt yrke!!!? Du ÄGER inte den stolen!!! Om du inte mår bra, sök hjälp!!! Låt inte dina frustrationer gå ut över passagerarna!!!
 
Resten av resan har jag full koll på var han är, jag har fötterna på flygvärdinnans säte när han inte ser mig, så fort han närmar sig släpper jag upp det....känner mig som en busig och feg sexåring som minsann gör som jag vill!!!
 
I natt låg jag och funderade på att skicka ett mail till SAS och berätta om deras "sjuke" stewart. Har inte gjort det ännu....
 
Jag har nästan släppt detta idag, för här är VÅR, eller nästan sommar. Över 20 grader idag och jag åt frukosten på balkongen. Underbart!! maten var slut i kylskåpet ( mamman har varit borta) så jag tog en promenad för att handla, på vägen ser jag en magnolia som blommar!  Har jag det bra? Eller har jag det bra?
 
Kolla!!!
 
 
Vi hörs! ha de!
 
Caroline

Det är STEWARD inte stewarT... :P

Svar: jajaja
Ann-Sofie Corneliusson

Marita

Jo, jag tror att du har det bra... Om du tänker efter och tar dej tid till det!

Catarina G

Tack för gratulationen! Trist med surpuppan på planet, danskar som brukar vara gemytliga. Vilken vacker magnolia. Kram C

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress