Ann-Sofie

Haisen Haisen!
Hysen, blir Haisen på Kinesiska. Tack vare Tobias Hysen ligger Shanghai east asia etta i serien, efter fyra matcher spelade. På läktaren ropar de Haisen, Haisen, haisen!!! Vi förstod först efterråt vad de skrek :). Igår lade han målet som avgjorde matchen 1-0 mot Peking. Förra matchen la han visst 3 av 5 mål!  Jag har aldrig varit intresserad av fotboll men även jag kom igång och tyckte det var kul.
När vi kom till stadion, så var det inte många svenskar jämfört med kineser och de tittade mycket undrande på oss, -Vad gör de här?
Svenska flaggan var med! Hoppas han blir glad över sina svenska supporters Tobias?
Jag var på min första fotbollsmatch ever och Sverige vann!!!!
 
 
På andra läktaren sitter Pekings supporters, där var det ganska dött...inte ens någon flagga. Men på vår läktare var ljudet öronbedövande, och flera av svenskarna stod med i klacken....inte vi dock, vi gillar att sitta :)
 
Idag, gråmulen lördag, hörde att vädret hemma var härligt, njut!
Kram
 
 
 
Anne

Så nu måste du gå på fler matcher!

Svar: Nej, det tror jag inte :)
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Kul att ni har skoj! Här är försommar väder, helt otroligt!!

Susanne

Hej! Du kan följa med mej och Anders när vi ska heja på ÖIS, i sommar- fast din yngsta dotter får inte komma med eftersom hon tyckte så synd om motståndarlaget som förlorade en gång vi tre gick tillsammans!öIS vann (! Faktiskt) med 4-1 den gången... Förhoppningen är ju att ens eget lag ska vinna, men om de inte gör det dååå kan man tycka synd om sitt eget lag, så tänker jag. Tyckte ni synd om Pekingslaget kanske? Nej Haisen Haisen Haisen!
Förra söndagen var det här i Spanien El Classico, det betyder Barcelona mot Madridlaget Real Madrid. Det blev 3-4 efter mängder straffar och 3-3 innan avgörandet. Många spanjorer fick hjärtinfarkt typ!

Svar: Det var kul, men så värst fotbollsintreserad blir jag nog aldrig :)Jag tyckte faktiskt lite synd om Pekinglaget :) De hade inte ens någon hejarklack! Men jag sa inget om det....
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress