Ann-Sofie

Mora träsk är inte mina favoriter....
 
Efter flera timmar med Mora träsk så är jag liiite trött i huvudet. "Hänger öronen på dig ned, kan du ta dem och vifta med kan du knyta en rosett, kan du slå en knut så lätt..." hur gör man för att bli av med låtar som fastnar i hjärnan och man sedan inte kan sova, eller så drömmer man sången och den går inne i hjärnan hela nattenför att sedan hänga i nästa dag igen? Varför fastnar aldrig några bra låtar på det sättet?
 
Behöver ett litet terapisamtal, kan jag ta det med er? Det känns nämligen lite tungt att vara en besvärlig mamma, en sån där som ställer krav. Andreas har det bra på sitt boende, han blir mycket väl omhändertagen, personalen bryr sig om honom och många gillar honom verkligen. På veckorna ha han sitt "jobb" Daglig verksamhet, där han får stimulans, de åker o rider varje torsdag, bad på måndagar, musikstund på onsdagar mm. Efter jobbet är han trött, behöver lugn o ro, lägga sig tidigt, han är fysiskt väldigt aktiv, då blir man trött. Men på helgerna är det ingenting...mys, titta på tv, umgås med grannarna varje helg. Han är 25 år inte 65. Hur många 25 åriga killar sitter hemma varje helg o bara tittar på tv? Dem är man ju i så fall lite orolig för? Nu har jag sagt till att han behöver göra något, någon utflykt eller aktivitet på lördag eller söndag åtminstone.....Och jag känner att de tycker att jag är jobbig! Men jag måste ju föra hans talan? Är det en mammas lott att vara den jobbiga? Kan ju känna att mina döttrar tycker det ibland också....men då är det åtminstone dem och inga utomstående!
 
Jag minns när barnen var små och jag tänkte, i 18 år måste jag orka, men inte tusan kan man bara sluta bry sig fast de fyllt 18 eller mer?
 
En dotter (Caroline) flyttar hem till sommaren....vi tänkte köpa en kundvagn och sovsäck till henne för hon blir bostadslös .... ska vi investera i ett liggunderlag också? eller ger tidningar bättre isolering?  Nej, allvarligt talat...det jag vill få fram här är nog att ens ungar är ens ungar hur vuxna de än blir, eller är jag en hönsmamma? Jag oroar mig ständigt för någon av dem....Nån som har en lägenhet? I Göteborg. Säg till!!!
 

Nån som vill smaka på en skorpion? Lite salt på kan man ta! Godnatt!!!
 
 
Maria S

Helt klart och naturligt en mammas uppgift att vara jobbig! Vi måste vara starka! Starkt skrivet - och fy vilka räliga (skånska för äckliga) skorpioner! Har ALDRIG sett detta!

Svar: Skorpionerna finns att köpa på en "matgata" i Peking
Ann-Sofie Corneliusson

Marita Widar

Det är mammor förunnat att vara jobbiga... Det är bara så!

Svar: Så är det kanske :)
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Vi har hjärterum för tösen! Massa rum!

Svar: Gott att veta....sovsäck känns inte som något bra alternativ. Vi hoppas hon kan få tag på någon lägenhet förstås. Det ska väl lösa sig så småningom? Om det krisar, kan vi fråga er? Caroline flyttar hem för arbete o fortsatta studier men Frida blir nog kvar i Kina i höst också. Gott med vänner! :) Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress