Ann-Sofie

Vaknar 5.15 am....
 
 
Egentligen vaknade jag 4.34 men jag har legat med lampan släckt och försökt somna om, det går inte!!! Det är väldigt opraktiskt med jetlag. Indianerna säger att kroppen kan färdas snabbt nuförtiden, men själen följer inte med. Undrar var min själ befinner sig nu? Ulan Bator? Det är en plats man knappt aldrig kommer förbi, när man flyger mellan Shanghai och Castrup. Ni vet datorskärmen som visar var planet befinner sig? Timme ut och timme in så står det bara Ulan Bator!!! Jävla Ulan Bator! Vad är Ulan Bator? Får googla på det, låter ju inte som det mest spännande turistmålet direkt....
 
Nu är jag i Sverige. Tog en fika på Åkanten med Andreas igår, semla o festis till Andreas, kaffe o semla till mig, gott. Det är så skönt att se honom. Jaha, är du här igen? Ska vi ut o åka bil,då? Efter en stund fick jag några goa kramar, men inte genast, semlan mjukade nog upp honom? Sedan åkte vi till Gunnebo och tittade på hästarna och fåglarna i Stensjön vi hade det så mysigt.
Det här med kvalitetstid är faktiskt lite sant. Jag har nog inte umgåtts lika äkta och nära med Andreas på många år innan vi åkte till Kina. Han var hemma en sväng varje helg men ofta kändes det som ett måste som var rätt tungt. Han kom hem, åt middag med oss, gick in på sitt rum, musik skulle vara på och gärna en tidning att riva sönder. Vi hade fullt upp med vårt, fixa middag plocka undan....sätta på en tvätt och ja, ni vet allt man gör hemma?! Visst satte vi oss ner någon stund bredvid honom, men så mycket mer var det nog inte är jag rädd.
Nu har jag saknat honom i flera veckor, vi skypear varje söndag, men träffas inte på riktigt. När jag är här, är jag verkligen MED honom, sitter på golvet och pratar, åker på utflykter som han gillar, står o håller honom i händerna när han hoppar på sin studsmatta...jääääättelänge....och han gillar det!! Det känns som han gillar mig mer nu, än förr. Jag var inte så rolig då, nu är jag här och han känner det.
 
Andreas slutar "jobbet" kl 3, så jag hade lite tid innan jag skulle hämta honom. Då passade jag på att åka till mitt jobb, tänkte få lite tips o ideer till Svenska skolan i Sh, kopiera upp lite material att ta med mig. Det var så härligt att se alla igen! Min arbetsplats är verkligen fantastisk, underbara människor som gör ett fantastiskt bra jobb, är stolt att jobba där. Av mina "gamla" barn fick jag en teckning av svenska flaggan, där de skrivit vi saknar dig, vi älskar dig! Känns lite gott :). Jag hann inte med annat än prata med barnen och lite med kollegor, så jag får åka tillbaka på måndag, måste ju ha med lite material tillbaka....hann inte se alla heller.  Men ideerna kom bara av att se ungarna och väggarna i klassrummen. Fokus på våren får det bli framöver, Hur är våren i Sverige? I kina? Sillnader, likheter, växter djur. Vi ska göra vårblommor, och sjunga svenska vårsånger lite kreativitet måste tillföras till barnen som går på en Brittisk (lite fyrkantig) skola.
 
 
Körde förbi vårt hus (bilden är från förra året, ingen snö nu). Det står kvar...Enligt kursen jag går nu i så har vårt hus mycket god Feng Shui, det är viktigt för att man ska må bra och lyckas här i livet! Ska förbättra det ytterliggare när vi kommer hem igen....nu vet jag allt! Åh, himmlen är sååå blå! Andas passar jag på att göra också :)
Nu ska jag äta lite frukost.
Kram
 
 
 
 
 
 
Sandra

Hur mår Andreas ? Tänker mkt på honom!

Svar: Tack! Jag är säker på att han skulle hälsa och tacka dig om han kunde :) Du var ju en han verkligen gillade....han väljer fortfarande noga vilka han tycker om och vilka han ska vara besvärlig emot :) Han mår jättebra! Är glad för det mesta som han alltid varit. Älskar att bada och rida....han har det bra. Men som alltid måste vi fortfarande finnas tillgängliga för att se till att han får det han behöver. Inte alla "ser" eller förstår honom.Andreas har fortfarande kvar bilden på dig o honom!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress