Ann-Sofie

Det är akut!! Plus liten snabbkurs i kinesiska.
Mitt hår!! Ser ut som stålull, eller tallbarr eller enris...fruktansvärt risigt, frissigt är det. Hjälper inte hur många inpackningar jag gör eller hur mycket balsam jag använder. Jag har i olja i håret efter det torkat, olja som är för hår, från dyra salonger, olivolja eller kokosolja...inget hjälper!!! Detta är akut! Vad ska jag göra? Ni pratar om miljöproblem...oro i världen, ekonomiska svårigheter....ni VET inte hur det är för en stackars housewife in Shanghai när håret rasat ihop!!!! Åh, vi som ska åka till Hongkong i morgon....
Det enda som kan hjälpa nu är nog svenskt rent vatten och ren luft och snart så får jag ju det :). Tror att jag ska göra en riktig detoxing i sommar, rensa ut det som går.
 
Har en väninna här som berättade ett de kände en kille som bott två år i Shanghai, när han kom hem gick han till läkren för att göra en hälsoundersökning. Tog prover, gjorde lungröntgen mm. Läkaren kommer tillbaka med svar, han säger: -Jo, allt är bra, du är frisk....men det är bra om du slutar röka! (Han hade aldrig rökt i hela sitt liv!).
Jaja, allt annat var ju bra...jag har inte heller rökt, kanske är detta som att röka ett par år? Man måste leva också, eller? Allt är ju farligt! Egentligen borde man ligga inomhus, utomhus kan du få cancer av luften eller solen. Flyga är livsfarligt, för att inte tala om att åka bil. Alkohol är farligt, du kan fastna i beroende, kött är fullt med antibiotika och steroider, grönsaker fulla med gifter (eller mögel). Ligg inne i sängen, sluta ät, och sluta drick, då klarar du dig!?
 
Nu ska jag ha kineslektion, min lärare kommer vilken minut som helst!
Här får ni en liten lektion i språket :)
 
 
 
Ha det bra alla! Kram
 
Susanne

Sorry för dej med håret. Jag skall gå till frisörskan idag ( en gång om året; )
Chi Kul med kinesiska- kursen! Tänk jag fattar!!!
Kolla Hong Kong så vi vet vart vi skall gå där med! kramar fr Navata SoL

Svar: Yes! Ska kolla in allt! :) Här är sol o 28 grader, härligt. Hoppas du blir fin i håret!Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Jättejobbigt för er med den dåliga luften. Jag tyckte du var fin i håret då vi sågs. Ha det super i Hong Kong!!!!
PS Lektionen i kiesiska språket var ju kul, hahahaha...".

CatarinaG

Den kinesiskan verkade i alla fall möjlig att förstå!
Du är bra både på insidan och utsidan! Ha det bra i Hong Kong.
Kram C

Svar: Tackar! Vet inte om Kineserna förstår dock :)
Ann-Sofie Corneliusson

Reena

Hahaha, den där är ju för rolig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress