Ann-Sofie

Tisdag ayi-mat
Här är första bilden på vår glada, gulliga, härliga ayi!! Idag lagar hon mat till oss, varje tisdag får vi ayimat. För det mesta mycket gott. Jag har inte vågat att ta kort eller fråga henne förut, men nu känner vi varandra ganska bra, trots att vi nästan inte kan prata alls. Frida kan ju, hon är lite tolk nuförtiden, det gör att vi kommit varandra lite närmare. De pratar och säger -mama.....o skrattar, det betyder, mamma förstår ingenting! Jättekul!!
Denna gång blev det, kycklingvingar, en tofusoppa med svamp i, en sorts gröna blad som hon förväller ihop med kryddor, framförallt vitlök och en mix med fäskkött, lök, riven kokt potatis och nudlar...har ju inget namn på dessa rätter....gott!!
Det ser nästan ut som jag står på en stol o tar fotot, så är det inte. Jag är Jääääätelång (enligt vissa:) o hon är myyycket kort.
 
 
Idag ska jag till svenska skolan igen, det är roligt och skönt att jobba lite, känns att jag ändå fortfarande "kan". Nu är det bara fem gånger kvar denna termin, så vi måste börja träna på jul /Luca-sånger. Hur många Lucia-tåg har jag inte haft genom åren?! Blir mycket nedtonat, hinner inte öva in något julspel direkt:). Det blir en speciell känsla att ha ett svenskt lucia-tåg fast man befinner sig i Kina. En fördel för barnen här är att de billigt kan få jättefina lucia eller tomtedräkter uppsydda i rätt storlek.
 
Nu ser jag fram emot, att komma hem o fira jul med familj o släkt. Hoppas på en vit jul!
Ha det gott alla!
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anette

Hej
Jag tror vi har en gemensam bekant som nyligen flyttat till Bangkok.
I alla fall dök du upp som ett förslag på vänner på FB eftersom vi båda är vän med Anne-Lie
Världen är inte så stor

Svar: Ja, jag känner Annelie vi har varit kollegor. :).
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress