Ann-Sofie

Konst i Parken
Återigen tar vi en promenad och får uppleva så mycket. Jag undrar om jag kommer att sakna dessa upplevelser när jag kommer hem? När vi tar en promenad i vårt kvarter hemma i Mölnlycke så ändrar det sig inte så mycket, eller i alla fall går det mycket långsammare. Jag har haft några "rundor" som jag promenerat genom åren (eller hur Catrin!?) här har vi sett villaområden växa fram. Trägårdar som växt upp. Jag har följt förändringar med nyfikenhet. Det är kul att se förändringar och tjuvkika in genom fönstren :) Aha, de ha en sån lampa över köksfönstret! Det kanske man skulle ha? Lite tips på heminredning får man...
 
Här ser man inte mycket in hos människor....och gör man det, känner man,- Oj, vilken tur at jag inte bor där! Men väldigt mycket annat kan man få se och höra.  Idag hade de satt upp konst i Jingan-parken av återanvänt material.
 
 
 Installation av gamla målarburkar som man planterat kaktusar i. Sittdynan på soffan är gjord av färgrollers.
 
 
 
Vet inte vad det är? Men lite fräckt?
 
 
En robot, som man kan få att röra på sig om man vevar på spaken.
 
 
 
En kyckling? I bakrunden dansar de till klassisk musik. Det är spännande att promenera här!
Vädret är underbart att strosa runt i, får passa på sol och 25 grader. Tyfonen Wong Fong har visat sig lite här, det blåser en hel del, men det gör luften bra!
 
Ha det gott alla!
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Så mycket spännande konstupplevelser! Det kommer du nog att sakna! Kineserna verkar väldigt kreativa tycker jag! Ha det gott!

Svar: Det tror jag de är :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress