Ann-Sofie

Sanya o VOR (Volvo ocean race)
Här kommer de!!!
Visst är den fin? Båten?!
 
 
Vilka tjejer! Som seglar jorden runt i denna? Den ser stor ut, 65 fot, men mitt ute på havet gissar jag att den inte känns särskilt stor? Det var så kul att se detta.... nästa stopp är Auckland, till sommaren kommer de till Göteborg!!
 
 
Tanken bakom detta reklamjippo som det ju är, är riktigt bra...tjejer kan! Produkterna som företaget säljer mest till är för kvinnor. De samarbetar och stödjer FN i deras arbete med flickor i utvecklingsländer,  tankarna är goda "Care of life" är slogan.... synd bara att storhetsvansinnet lägger sordin på detta projekt...
 
 
"Chefen" med några ur teamet från Kuala Lumpur. Skoj att få träffa Anders gäng i Asien, vi hade en härlig dag på sjön!
 
Sanya var fint, Kinas svar på Hawaii, vackra stränder, turkost vatten, palmer....men resa i Kina är mycket speciellt, det räcker nu. Thailand nästa!!! Där kan man sola utan vakter som tittar, där är inte stranden bara vacker på land, det går desutom att bada, man kan få ett glas vin i hotellrestaurangen...På fredag åker vi till dit!!  Sista resan i Asien för ett tag framöver går till Pucket, Bang Tao beach here we come!!
 
Fin strand, helt ensam var jag...bara en vakt som tittade o undrade vad jag pysslade med. Ligga där o läsa!!!? I bikini?!! På stranden!!? Tänkte han...Västerlännngar är inte kloka!!
Stranden är jättefin, men gå inte ner i vattnet! Det är bara dy!! Jag badade i poolen istället...
 
 
 
 
 
 
Caroline

Fina bilder! SÅ avis på att ni fick åka dit och kolla även om det kanske inte var så bra som ni hade hoppats. Ska bli så kul att det detta i Göteborg till sommaren! Tur att man får se det iaf :)

Svar: Jag tror att det blir häftigare i Göteborg faktiskt, vad gäller segling o båtar missade du ingenting! Du får se det i sommar.... och resa i Kina, ja du vet :). Men nu har vi sett Sanya också, det är ju kul! Snart kommer du!!!! Puss
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Ser härligt ut, vilka upplevelser! Tuffa tjejer som seglar tycker den här landkrabban som gärna hade hållit dig sällskap på stranden. Till sommaren så... Vårtecken 1 båtplatsräkningen har kommit,vårtecken 2 vintergäcken blommar. Ha det gott i vida världen kram C

Svar: Det hade ju varit trevligt med lite sällskap, Anders jobbade ju, var i Sanya på möte egentligen, så jag fick klara mig själv. Fast med en bra bok och vacker strand så var det inte direkt synd om mig. Möjligen bara det faktumet att det inte gick att bada då... Tiden går fort! Snart är det sommar hemma också!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Å så roligt att få se dessa bilder, har väntat på dem, måste ha varit en upplevelse. Tänk så otroligt mycket fantastiskt du får uppleva och Vi, genom dig, tack Ann-Sofie att vi får resa genom dig! Vilken spännade formation på palmerna och svårt att förstå att man inte kan bada utan att det är dyigt!?! Vad beror det på?

Svar: Tack själv!!! Gissar att botten är dyig och att man inte gör något åt det, som ma gör på alla andra semesterorter runt i världen...kineser badar inte! stackare...
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Ååååå, jag hade gillat att bara med där! Fina bilder, kul att se AC!
Ser fram emot VOR i Göteborg, ( har försökt anmäla mig som funktionär) tips: man kommer att behöva s.k. Staketbåtar som avspärningar mellan Seglarna och Pöbelbåtarna....nåt för Cornelia? Jag stack in huvudet på Båtmässan i Gbg, det fanns en hel del info om detta därinne. Sommaren kommer vli späckad medseglingsevent i Gbg!
Jag har skickat vänförfrågan till Carro, hoppas få kontakt innan hon åker till Kina.
skall ni till Thailand! ha det GÖTT!
Kram!

Svar: Tror att VOR blir riktigt kuli Gbg! Ni ska inte vara staketbåt då?
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

"Staketbåtarna" bör ha mast på över 8 meter och en motor, så nej, inte vi.;,)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress