Ann-Sofie

Härligt väder!!!
Äntligen kunde vi sitta ute och äta lunch! I skuggan och det fläktade lite, underbart. Första gången sen jag kom hit som jag på dagtid kunde sitta ute. 
Idag var jag på månadskaffe. Blev medlem i något som heter "Shanghai expatriate association". Människor från hela världen, mest västerlänningar, engelsmän. tyskar, amerikanare holländare svenskar mm. Blev "uppraggad" att börja i en kör som tränar i en lägenhet i compoundet där vi bor, jag hoppade på... får se vad det är?
 
Jag fick följa med Lena från Södertälje som tog med mej på detta jippo. Fika och mingel. Kändes bra att ha med en trevlig människa som Lena som presenterar mig för alla hon känner. Mötte också några från lördagsdrinken. Vi satt en lång stund och pratade om livet i Shanghai, många har bott här länge, de verkar trivas. När vi fikat klart var det dags för lunch :) Vi gick vidare, några svenskar. Det var ganska uppdelat svenskar för sig, engelsmän för sig osv, lite synd kanske. Men i kören som jag hoppade på var det flera nationaliteter. På torsdag är det månads lunch och på fredag ska jag få titta på när de spelar Mahjong, vilket är stort tydligen...mycket nu...jobbar ni hemma? :))
 
Det är spännande att och roligt att träffa nya människor, men också ganska ansträngande. Får le och verka trevlig hela tiden, jobbigt när det inte kommer helt naturligt ;) Tänk vad skönt det att vara hemma och umgås med människor man redan känner. Jag är inte jättebekväm med det här att mingla och prata om inget särskilt.
Nu måste jag gå ner till affären och köpa plåster, tappade ett glas i golvet som gick söner och skar mig. Ganska djupt...
 
 
 
 
Såg den här bilden på facebook men så här packar de sina cyklar, verkligen!!
Kram
 
 
Mimmi

Hej! Verkar trevligt där! Kul att träffa många nya människor! Vi börjar jobbet i morgon. Ha det gott! kram

Svar: Detsamma! ha det bra!
Ann-Sofie Corneliusson

ann-sofi Johansson

E inne på andra arbetsveckan. Väntar på helgen nu. Kramm


Svar: Men det har varit en fin semester har jag förstått? Hälsa alla dramavänner! Kramar!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress