Ann-Sofie

Internet någon gång ibland....
Inte speciellt exploaterat, det är fantastiskt på många sätt. Vi har stränder helt för oss själva!! Ingen försöker sälja på oss något, inget tingeltangel att köpa. Tyst, bara cikador som låter och vågorna som slår mot stranden.
Djungeln är nära inpå, ödlor och fladdermöss är enormt stora och jag är lite rädd ;) Skämde ut mig lite då jag sprang och skrek lite hysteriskt när en ödla kom emot mig på gångvägen, på min väg från stranden till hotellrummet. Ödlan blev nog också rädd och rasslade iväg snabbt in i buskaget, några kineser vände sig intresserat om och skrattde. Tjejerna har småödlor på sitt rum som heter, Kurt, Björn och Sven.
 
Vi mår bra, latar oss massor, ligger på stranden i skuggan och läser bok efter bok. Snart har hela familjen läst "En man som heter Ove" läs den om ni inte gjort det! Jag skrattar och gråter om vartannat, den är underbar. Då och då tar man ett bad och snorklar, tittar på "Nemofiskar" och småhajar bland annat. Det är sant att vi har stranden för oss själva. Finns en och annan Italienare, någon Australiensare och så kineser förstås. Men det finns flera stränder att välja på och kineserna kommer ju inte ut förrän det börjar skymma, då kryper de fram ur sina vrår ;) med flytvästar och plastskor tummlar de runt i vattnet. Man flyter ju som en kork i det salta vattnet, förstår inte hur de hanterar flyvästarna...men det gör de nog inte. De kan inte simma.
 
Kan låta som jag nedvärderar kineser...? Men de är oerhört speciella, självklart gäller det inte alla, men många. Ett annat exempel som är lite typiskt och märkligt, hände igår. Vi ligger på stranden och läser i skuggan under några palmer. Det är bara vi fyra på hela stranden, då kommer en grupp kineser, var lägger de sig? Jo precis bredvid oss...inte en meter ifrån utan ungefär en decimeter, man vet inte riktigt var man ska göra av sig. Men deras privata sfär är så mycket mindre än vår. Beror det på att de är så många?
 
 Idag ska vi vidare till den tredje och sista ön, Perhentia. Det har åskat inatt och regnar på mig för första gången sen i Sverige i juni. Om en liten stund kommer båten och hämtar oss så jag måste avsluta nu. Det var tur att jag kollade, nätet fungerade för en gång skull! Men det är mycket långsamt så bilder kan jag inte ladda ner. Bilder får ni när jag kommit "hem" till Shanghai.
 
Några har försökt nå mig på Skype, vi hörs när jag är tillbaka i cicilisationen, det funkar inte här tyvärr!!
Kram till alla från en solbränd vän i paradiset!
Cecilia Larsson

Vilket äventyr! Det låter helt underbart!
Kram
Cissi

Pernilla

Ljuvligt att läsa! Förutom en kines på en decimeters avstånd på stor strand;-)

Margareta Kagebo Dahlgren

Så underbart för er! Så glad för er skull! Det verkar ju helt fantastiskt! Längtar efter att se era bilder!! Kram!

PS Har en present till dig som du får när du kommer hem/hem!!

Svar: Spännande.....:) ses snart!
Ann-Sofie Corneliusson

Morgan (ende bror!).

Bra skrivet syrran! Aaron följer inte med den 8 september
Bra omvi kan åka tillsammans till GB. Det underlättar.
Kram Morgan Bror

Svar: Ok, synd att inte få träffa honom. Men kan förstå. Jag åker den åttonde SAS just nu vet jag inte plats, vet när jag är tillbaka i Shanghai.Kram Ann-Sofie Syster
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Va intressant det låter! Är ni runt på 3 öar i mer än en vecka?
Vi är i Hjuvik, sol och härlig sommar. Har fixat en gardinkornisch men när D flyttat blir det svårt sätta upp den, han är så lång o stark till skillnad fr mig.
Var på Öckerö o åt räkmacka. Er båt är inplastad, men det var så kul att höra ; plastkillarna råkade tvätta o börja plasta in en ANNAN Hanse innan de fick reda oå att det var er skuta de skulle ge sig på! ( 50% chans ta rätt!) 😄 kram S

Svar: Spännande att höra, ska vi skypa i helgen och prata om när ni kommer i vinter?Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Ida

Jag tror att Sven, Björn o Kurt är cecak, små ödlor som kommer ut mest på kvällen. De är bra de äter myggorna. Perhentian betyder stopplats (hållplats). :-) bad kul du enjoy KL. Kramar....

Svar: Ja, vi såg dem äta myggen och vi ville ju inte ha dengufeber så...de fick hållas. Sven var sötas han var minst :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress