Ann-Sofie

Jätteödla!!
Vi blev så rädda!
Såg en ödla stor som en hund i buskarna precis utanför hotellet. Bits de? frågade jag. - Nej de kan slåss med svansen, men bits gör de inte. Kändes inte mycket bättre  :)
 
Vi är på en ö i Malaysia som heter Liang Thenga. Vattnet är sanslöst turkost, stränderna, kritvita och palmerna höga. Det är inte särskilt exploaterat, men kineserna har hittat hit! De kan inte simma de som är här heller, utan ligger med kläder på och flytvästar inne vid stranden och flyter runt. När de inte står och pose-ar för foto.
Fördelen med att det är kineser på hotellen är att vi har stranden för oss själva på dagen, de vill inte vara i solen utan kommer ut först i skymningen för att med kläder på plaska i vattnet.
 
Vi har underbara dagar i paradiset, badar, snorklar och har gjort två dyk!! Sett sköldpaddor, muräna, barracuda och HAJ!! ganska stor vitspetsad haj som låg inne under en sten och vilade, (tror jag att den gjorde).
Jag har bilder att visa men det får bli när vi kommit "hem" till Shanghai. Internet är nästan obefintligt här i obygderna, går inte att ladda ner bilder tyvärr.
Just nu sitter jag i skuggan med en djunglejuice (god drink) och ser ut över det kristallklara vattnet mellan palmträden, ni ska få se bild. Helt underbart! Lite orolig är jag för att gå tillbaka till hotellrummet, tänker inte gå själv...dessa ödlor verkar inte vara skygga direkt.
Får se när jag kommer ut på nätet nästa gång, det är ganska oberäkneligt. 
Hoppas ni mår bra, det gör jag!!
Kram, vi hörs
 
 
ann-sofi Johansson

Passa på o njut. På måndag börjar vi dramat. Blir konstigt utan dej. Kramm

Svar: Tack, hoppas verkligen det inte ska vara problem att komma tillbaka!
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Njuut! Låter härligt! Skoj att ni dykt! Äntligen fick du dyka med haj! Önskar jag var med er där ! Kramar S

Svar: Nu har vi sett jättesköldpaddor också aldrig sett så stora förr :)
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Jag säger bara WOAW!!

Svar: Woaw är det!
Ann-Sofie Corneliusson

Kjell

Låter helt fantastiskt, även det där med ödlan:)
Hälsa alla!!

Svar: I efterhand kommer det förmodligen att vara jättehäftigt men inte bara just nu....
Hälsa alla du med, jag har hälsat Anders, han har lovat ringa när vi är tillbaks i Shanghai
Ann-Sofie Corneliusson

Marie Arnmarker

Är så kul att följa dina äventyr där borta - du skriver så härligt och medryckande. Det känns som att man är där med dig och kan dela dina funderingar. Du saknas här på jobbet! Kramar!

Svar: Känns skönt att veta, för tillbaka kommer jag, jag varnar!
Ann-Sofie Corneliusson

ida

Jag skulle vilja gärna se hur ödlan såg ut. Det var väl inte komodovaran?

Svar: Bilder kommer, nej det var den farliga det ja. Finns inte i Malaysia sa de.
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress