Ann-Sofie

Förkyld.......
Första advent känns det inte riktigt som.....fast vi försöker. Vi har bakat lussebullar idag, tänder ljus men det hjälper inte! Det är för ljust ute,  de nyplanterade vårblommorna på gården är jättefina men ger inte så mycket julkänsla.
Dessutom är jag sååå förkyld, näsan rinner som en vårflod ;). Svårt att få till någon trevlig känsla alls när man känner sig så här. Näsan är mycket röd och blank, för jag smörjer den med ringblomssalva som jag fått av min "häxa" hemma i Skogen. Kanske beror det på att jag var ute o "slarvade" igår?
 
 
 
 
På Mercedes Benz Arena, en jättearena...ser ut som ett enormt UFO har landat mitt i Shanghai! Cardigans spelade där igår kväll.....i en mindre koncertlokal dock.
En riktigt fin konserthall, vi fick nog de allra bästa platserna! Sittplaster med bästa utsikt, de allra flesta fick stå. Vi satt och tog några gin o tonic var och lyssnade på några nostalgilåtar. En härlig kväll, men idag är jag sjuk.....
 
 
Man ska inte ha för roligt...:)
 
På ett sätt kanske det passar bra att vara lite sjuk idag, ska nog inte vara ute ändå, luften är mycket dålig idag. Very unhealthy står det på min mobilapp om luftkvaliten i stan.
 
 
Amerikanska konsulatet mäter luftkvaliten, några uppdateringar per dag. Det har varit riktigt kass en period nu. Sångerskan i Cardigans hade någon märklig huvudbonad  i går kväll....tydligen skulle den föreställa en gasmask....
 
Hoppas ni alla får en mysig första advent! nu ska vi äta en lussebulle o titta på adventskalendern som vi laddat ner.
Kram
 
 
 
 
 
 
 
Anne

Halloj Ann-Sofie! Hoppas ni fått till lite adventsfeeling, lussebulle o adventskalender låter som goda förutsättningar! Håller på här o försöker också... Solen skiner genom ngt otvättade fönster o avslöjar att fokus lagts på annat än städning ett tag... Men jag njuter ändå av solen. Den går ju snart ned trots att det är nästan mitt på dagen. Krya på dig! Och hälsa familjen!

Svar: Hejsan! Tillbaka från Thailand? Hade ni det bra? Brun o fin till jul som en pepparkaka! :) gissar jag. Kram Hälsa du med
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej!
en engelsk vän hade sett en kul bild på fejjan; en hink med 24 öl i, alla numrerade 1-24. En killes dröm-advent! Man får göra det bästa av det! Du är så himla duktig på att baka, lussekatter i Shankhai - va?! Va!? Hur gott är inte det då? Din familj uppskatar säkert det! Love!

Svar: Måste erkänna att det mest var tjejerna som bakade...jag är så snuvig :(
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress