Ann-Sofie

Julmåne, jultåg och julkyckling....
Ordet jul kan man sätta samman med så många fler ord här i Kina!
Juldekoration har fått en mycket bredare betydelse. Det märks att Jul inte är något man egentligen firar men som köpmännen förstår att man bör utnyttja och Kineserna själva tycker det är trevligt med presenter. Var det tomten som föddes? En vän berättade för mig att hon hittat en jättefin julgranskula på blomstermarknaden förra året. Handmålad med Maria och Jesus i krubban, Josef i bakrgrunden....och tomten!
Var på ett nytt köpcenter idag (hur många finns det?) Var tvungen att ta kort på deras juldekoration, Titta!!
 
 
 
Julmåne i rosa fängelse.....vilken del av julberättelsen har jag missat? Var det inte en stjärna som tändes? 
 
 
 
Julkyckling...., det är juldekoration!!!
Jag tror det ska föreställa en snögubbe.... men med näbb!!? Undrar hur de dekorerar till påsk? Vad blir det då? Påsktomtar?
 
 
 
 Här är vår entre, eller foaje, vet inte vad det kallas egentligen. Här ser det ganska riktigt ut, ingen julbock under granen dock inte en ren heller, men väl ett rådjur.  En riktig julgran....och den lutar lite som en riktig julgran ska :)
 
"Tonårspojken - den lutar.
pappan -den lutar inte!!! Det är du som är i puberteten!!" Citat ur "Mormor gråter "av Jonas Gardell. En stund senare välter granen över mormor!!!
 
Visst är Jul en underbar högtid!? Det lät som sarkasm, men det är det inte. Jag gillar jul. Kommer att bli en konstig i år....jag vet att jag sagt det. Jag har blivit lite fixerad liksom. Lördag den 14 december blir julafton också i år. Då har vi bestämt att fira här med tjejerna. Hoppas Anders får med sig mycket julskinka, julmust, julost, glögg skumtomtar.... tillbaka från Sverige när han landar på lördag .
Ikväll är det ayimat, hon har kokat majkolvar till oss, inte jätte-julkänsla på det men gott!!!
Kram
 
 
 
!
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Hej! Fina bilder! Tänk en riktig gran som lutar! Jag gillar Gardell men roligast tycker jag Claes Eriksson är , den där jul-frågesporten som du delade med När skall lutfisken läggas i blöt? På Anna-dagen, Annandagen eller En annan dag! Hihi! Idag är det Barbrodagen ( det heter ja)
Jag köpte pepparkaksdeg på IKEA och eftersom du skrev att den var lite vek i smaken skall jag ta o. Fixa lite extra kryddning till exempel lite Goa-kardemumma och baka med smör. Allt väl! Kram

Svar: Grattis på namnsdagen!! Hoppas pepparkakorna blir bättre än mina, kardemumma är nog bra :)Håller med Claes Eriksson & co är bäst!! Ha de! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress