Ann-Sofie

Coach!
Igår blev jag coachad via skype! Av en hollänsk kvinna som arbetar för något som heter Global Connection. Ett företag som SCA betalar, för att de ska coacha och stötta de medföljande till expats. Minns inte att detta fanns när vi flyttade till USA...men då behövde jag det ju inte heller.
 
De kan hjälpa till med nätverkande, studier, volontärarbete, vanligt arbete, att starta eget mm. Satt en och en halvtimma och pratade med en jättetrevlig människa om hur det är att flytta så här.
Fick många ideer faktiskt och tankar på vad jag ska göra. Nu har jag anmält mig till en fotokurs ( har ju införskaffat en ny kamera som jag inte riktigt kan hantera.....raka bygngader böjer sig när jag tar kort på dem....  och en kurs i kinesisk historia och kultur. Mandarin har vi en lärare i jag och Anders, vete faan dock om det är möjligt att lära sig detta märkliga språk!?
 
Troligen kommer jag att åka hem lite oftare än tänkt i början, till Andreas, åtminstone två gånger under hösten i stället för en. Varför har jag inte kommit på det förr? själv? Känns sååå mycket bättre!
 
I morgon blir min första dag i kinesisk skola! Det ser jag fram emot, man får ta kort. Jag kan självklart inte ta hur mycket som helst men förhoppningsvis kan ni får se några bilder i morrn.
 
Annars inte inte så mycket nytt, nu går jag och simmar.
 
Zàijiàn! (hej då!) uttalas: tsaidjen!
 
 
 
Mia Björklund

Va spännande!!! Lycka till med alla projekt!!
Kram från ett soligt sommar Göteborg/Mia

Svar: Tack, jag hör att det är skönt väder därhemma. har sett bilder på era båtturer och blivit lite "sjösjuk"!Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Åh Ann-Sofie va kul det är att läsa om ert underbara äventyr! Du skriver så levande och intressant. Kul att läsa om dina toppar och dalar. Bra att du skriver i din blogg så att en enkel svenne-tös kan få drömma sig bort hur det är att leva lyxliv och vara en housewife i storstaden! ;) Va skönt att ni kan skypa med Andreas. Han ser att ni finns kvar även om ni inte är där fysiskt. Du är en grym mamma, glöm inte det! Kramar

Svar: Gissar att det är Mia som skriver? Tack! Jag är också en enkel "svennetös" som har tur att få vara med om detta! Men snart är det tillbaka till verkligheten igen....Kramar Ann-Sofie
Ann-Sofie Corneliusson

Catrin Blomberg

Lycka till i morgon!!!!!!!
Vi hörs mer då. Kram Catrin

Svar: Hörs på mailen, kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Skönt att det går framåt! Good luck med allt du hittar på! Kram Gun

Svar: Tack Gun!
Ann-Sofie Corneliusson

Åsa

Vad kul med fotokurs!!! När du kommer hem till hösten är du varmt välkommen att sitta på vår nya uteplats vi har lagt idag:-) kram

Svar: Hej Åsa!, tänkte precis på dig. Jag har inte din mailadress kan inte du skicka ett mail till mig, har många frågor ju....så kan du väl också skicka bild på uteplatsen. Jag har faktiskt bestämt att jag kommer att åka hem två gånger under hösten istället för en. För att framför allt se till Andreas ju. Därför kanske jag hinner sitta på er uteplats! När jag väl tagit detta beslut känns allt såå mycket lättare. Min mailadress:[email protected] Skriv!
Ann-Sofie Corneliusson

Johanna

Vad skönt att du kan få stöd och inspiration av någon som kan ge dig det! Roligt att läsa hur ni har det. Hoppas ni finner lite frid och harmoni snart! Kram

Svar: Ja, det känns bra faktiskt. Tror att det blir bra här, när man väl är inne i det.Hur har ni det? Ser lite badbilder på Neo på Fb, härligt. Du skrev Jaaaaa vid ett tillfälle kom du in på utbildningen då? Ha en skön sommar, ses i höst. Kram moster PS hade varit trevligt att få din mailadress så kan man "prata" mer ostört. Min är: [email protected]
Ann-Sofie Corneliusson

Johanna

Hej igen!

Vi har haft en fantastisk sommar (hittills)! Jonas har jobbat ganska mycket men när han är ledig, så åker vi på små utflykter. Jag har också tagit med mig Neo med vänner på utflykter.
Japp jag kom in på första uttagningen till Ekonomprogrammet så nu börjar snart en ny era i våra liv! Ska bli väldigt spännande!!
Min privata mail (som jag inte delar ut till företag etc) är [email protected]
Hoppas ni kan njuta lite av vardagen snart!
Ta hand om er!
Kram

Svar: Hoppas du kommer att trivas med att plugga, kan ju vara så roligt! Hörs på mailen också! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

jennie

Hej igen, nä, det var inte Mia som skrev första inlägget utan lilla jag;) har orutin att skriva och kommentera på bloggar!
Kramar Jennie

Svar: Nejmen Hej Jennie! vad roligt att du hittat hit. Jag hade läst Mias blogg där hon berättar om att vara mamma, tänkte det var hon. Men tack Jennie du vet annat du, jag har bestämt mig för att åka hem två gånger under hösten så jag träffar Andreas varannan månad, när jag nu bestämt detta känns det mycket bättre! Pengarna får gå till resor, nytt kök kanske får vänta? Vi hörs! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej va bra med nån som du kan få hjälp och stöttning av! Tack för att du lär mig lite kinesiska!
Ellie ombord på Götheborg var överlycklig då de fått sponsring av ett kinesiskt bilag ( ung Xiamin Hanhaidjolong yacht co ltd ) för många års resor på de 7 haven så Götheborgs framtid är ekonomiskt säkrad ett bra tag. kanske de kommer seglande uppför floden du ser från fönstret om bara något år!!!
L och jag flyger nog... det går nog liiite fortare! Kram!

Svar: Det hade ju varit fräckt om hon kom den vägen! :)Ser fram emot att se er här! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Evalena

Hej fina! Nu jäklar ska jag följa din blogg! Har precis kommit ur sommar koman.I morgon startar dramat.Du kommer vara med.Lovar!!Du nämner att du ska åka 2 ggr hem i höst. När då??
Bamse Kramar Evalena

Svar: Hej snygging! jag kommer hem 8 september en vecka, passar det att jag hälsar på då? Kommer även i början på november, saknar er massor ska du veta, kram
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress