Ann-Sofie

Till läkaren med Frida
Event för dagen var läkarbesök för Frida. Hon ligger här med jätteont i halsen, vi trodde säkert på halsfluss.
Det var det inte, som tur var, eller tyvärr...det är ju praktiskt att få penicillin? Nu fick hon massa värktabletter och hostmedicin och stränga order på att hålla sig i säng, så borde hon vara bra till på måndag då skolan börjar.
Det var en amerikansk läkare och jag kände mig så hemma!? Trodde jag var tillbaka i Philadelphia. 
 
Just nu i skrivande stund springer en ayi (hembiträde) runt och städar...hon har strykt vår tvätt....nästa vecka ska hon laga middag till oss en dag. Hon ska visst vara duktig på matlagning! Hjälp! Vad konstigt det känns. Jag får lyfta på fötterna när hon torkar golvet under mig. Jag säger -tje tje (betyder tack). har ingen aning om jag betonar rätt...fel betoning så kan betydelsen bli en helt annan? Hur ska jag vänja mig vid detta? Förstår om det kan låta som ett lyxproblem och det är det. Men jag gillar ju egentligen inte tanken på att någon annan ska ta hand om min smuts. Måste se till att inte vara hemma när hon är här.
 
I morgon lördag ska vi tillbaka till Ikea och köpa galgar som ayi kan hänga våra kläder på! Mycket Ikea blir det...
 
 
Jag måste öva mycket på att bli bra på att äta med pinnar.
 
 
Catarina G

Hej Annsofie! Härligt att få ta del av ditt / ert nya liv. Såklart saknar vi er och våra segelturer. Vädret är dock inte direkt det bästa för båtturer eller som det varit de senaste somrarna.
Regn och blåst!!! Ska åka med bilen till Grebbestad och gå på sportshopen, Johanna och Björn ska kolla på jackor och Fredrik ska ha badbyxor. Ja ja livet flyter på både i Kina och i Sverige. Kul att få läsa din blogg fortsätt gärna med den.
Kramar Catarina mfl.

Svar: Kanske saknar jag seglingen mer än du?Affären i Grebbestad är ju bra, hoppas ni hittar massor! Vet inte om livet flyter så bra än?!
Kram
Kram från oss alla
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Hoppas att Frida är bättre o blir frisk till sin skolstart! Imorgon?
Kram Maggan

Svar: Nu är hon frisk, gick till skolan igår...
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress