Ann-Sofie

Pepparkakor och Mahjong.
Pepparkaksdegen på IKEA är inte lika god som mammas faster Elsas recept! Men den är mycket lättare att baka med.
Försökte få lite julstämning här i lägenheten 25 våningar upp i Kina / Shanghai. Satte på jullistan på spotify.."Julen är här" med Tommy Körberg o Cissela Kirkeby, "O helga natt" Jussi Björling, "And so this is christmas" med John Lennon mm. Det var svårt att få julstämning, det var för ljust ute! Brukar inte vara strålande sol och ljust som mitt i sommaren när man bakar peparkakor. Det luktade gott dock.
Kommer att bli en konstig jul i år, tjejerna i Australien....första gången jag firar jul utan dem.
 
Anders åker till Sverige på lördag, han ska få ta med julmust tillbaka, det saknar vi! Sen ska vi ha en julafton lördagen innan har vi bestämt, kanske ska vi ladda ner Kalle Anka från nätet?
 
 
Inte för att jag hade tagit med pepparkaksformar hit, jag hittade på blomstermarknaden! ganska snygga kakor i alla fall?
 
 
 
Idag var det mahjongtorsdag igen, jag "gick mahjong" en gång! (vann alltså!) Börjar lära mig nu. Det är lite kul faktiskt :) . Idag var vi hemma hos oss igen. Vi har sååå trevligt, syns det?
 
På lördag ska jag gå på Cardigans som kommer hit, lite 80-tals-känsla kanske man får då? Det är ju bra musik, men intressant är det. Skulle de ha spelat i Göteborg hade jag nog aldrig gått, men nu här, måste man ju gå på ett svenskt band. Får se om det finns några kinesiska fans till dem?
 
Nu måste jag laga mat, det faller liksom på min lott för det mesta, då jag inte har så tight schema nuförtiden.  Köttgryta med ris och en sallad blir det idag, inte så inovativt men....
Kram
 
 
 
 
Cecilia Larsson

Det låter som du har det riktigt bra! Det är svårt att hitta julstämning här också. Solen skiner och det är barmark och plusgrader MEN julen kommer ju ändå!
Kram //Cissi

Svar: Ja, det är ju ofta man säger så....och vi ska ju fira jul hemma, så det löser sig till slut....måste ju ha nåt att skriva om :) Ha en GOD sån på dig!!
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej! Mahjong-gänget ser nyktert ut tycker jag, det verkar bra! Är det svårt att spela? Ser gott ut med pepparkakorna! Mums!

Svar: Idag ja....:) pepparkakorna var sådär.
Ann-Sofie Corneliusson

Monica Jacobsson

Sugen på Mah-Jong !
Jullovet hägrar när barnen kommer hem...lata dagar i snön (?)

Svar: Vi startar en Mahjong-grupp sen!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress