Ann-Sofie

Vår chaufför somnade vid ratten!
Det har hänt vid minst fyra tillfällen, att Mr Wang (nästan alla heter det, så "hänger inte ur honom) är så trött när han ska köra oss att vi är rädda. Ögonen blir så små, sen går de igen och rycket kommer....han var långt ute i vänsterfilen vid flera tillfällen. En kille på Anders kontor .....jaja det är inte Anders kontor, men ni förstår....lånade vår chaufför en dag i förra veckan, då hände det igen. Han sa till Anders, -Jag tycker du ska byta chaufför, han är livsfarlig. En från personalavdelningen pratade med honom, han förnekade helt att det hänt. Sedan vred han på backspsegeln så vi inte skulle se hans ögon. Nu kändes det inte helt ok längre.
I alla fall, har vi ny chaufför nu, och han kan engelska!! Det är så bra, då kan man prata direkt med honom om resor och hämtning mm, inga mellanhänder. Jag har inte träffat honom än, hoppas det blir bra....
 
Det känns inte roligt att "kicka" någon, undrar vad som händer med vår "gamle" chaffis? Men trafiken här är sanslös, det gäller verkligen att vara vaken, vi vågar inte riskera våra liv.
 
Jag var på IKEA igår, men hittade ingen, varken stjärna eller adventsljusstake! Hur ska vi nu får adventsstämmning på söndag?!
Innan IKEA åkte vi till blomstermarknaden, där fanns massor med juldekorationer!
 
 
Någon snögubbe blev det inte....fanns ju en stjärna där, men jag skulle ju till det svenska varuhuset sen....köpte några blomsterarrangemang istället, det är löjligt billigt!
 
 
Den är större än vad den ser ut på bilden....fin?
 
 
På matsalsbordet.
 
Många ljus, lite julmusik och pepparkaksbak så kanske vi får lite adventsstämning? Fanns pepparkaksdeg på IKEA. Till helgen ska vi baka!
I morrn mahjong, hemma hos mig, ska jag bjuda på pepparkakor då? I så fall får jag baka lite idag också....så får det bli!
Nu ska jag vara duktig och gå ner o simma, det var ett tag sen.
Kram
 
 
 
 
 
 
pernilla

pepparkakor, ja varför inte ;)

Svar: Blev ingen överraskning förstås...:)
Ann-Sofie Corneliusson

Maria Bäck

Hej hopp! Ja här blir det glöggavtappning till helgen. Med smaktest naturligtvis!! Lussebullar ska det också bli! Ha en mysig första advent! Kram

Svar: Hoppas den blir lyckad....tar gärna recept på det sedan, låter mysigt att sätta egen glögg. Jag köpte pepparkaksdeg igår på IKEA, försökte få lite adventsstämning här idag, julmusik osv, gick inte helt hundra ;) Hälsa alla! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Maria Bäck

Här kör vi luciaträning, inför julshow får vi nog kalla det, varje ledig sekund. Jag hälsar! Kram

Svar: Åh, vad roligt det låter....är Josef med o fixar? så blir det proffsigt :) Lycka till ! önskar jag kunde vara med o se....
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej! Vi va på Bauhaus: där fanns det julljus från Markslöjd! Ljusslingor med namn på vilka grejer somhänger ned, på svenska: snöstjärna ( försök uttala denpå catalan/ xinesiska/ , lykta, kotte eller kanske nalle.😃
Bra tips att det finns Pepparkaksdeg på IkEA!
Ja, det är OK att inte våga åka med en sömnig chaufför! Han kanske röker opium när ni är inne o shoppar, det blir man slö av har jag läst nånstans.
Jättefina ljusdekorationer! Kram

Catarina Gustafsson

Trist med chauffören, men man måste tänka på riskerna såklart. Fin adventsdekoration. Har stenarna fått åka med i bagaget? Ikeas sortiment är väl ändå fantastiskt! Kram C

Svar: Ska hälsa Anders! Lite jobbigt med chaffis men den nye är nog faktiskt bättre....kör mycket lugnare och pratar engelska!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina

Jo det var jag igen ... hade inte läst förra bloggen innan denna .. Gratta Anders från oss. Fam G

Margareta Kagebo Dahlgren

-Bra att ni bytte chaufför!
-Undrar om pepparkakorna smakar "Kina"
-Här är det ett himla halabalo på TV om de grymma sätt som angorakaninerna mister ullen på, fruktansvärt! De rycker loss den och djuren skriker av stress!
- På jobbet undersöker jag statisk elektricitet med 2-åringar?!?! Börjar tro att jag är galen på riktigt, men sååå kul vi har!! Ska göra mitt slutarbete på kursen om detta " experiment"!
- På fredag åker Angelika och jag, till mor o bror i Karlstad för att hjälpa henne med adventspyntet!!
Ha det gött!!!

Svar: Det låter spännande, vad gör du då mer exakt...tillsammans med barnen?Nu fattar jag någon kommentar från fb, om kaniner....fy vad hemskt.
Caroline hälsar till Karlstad!
Ann-Sofie Corneliusson

Maggan Kagebo Dahlgren

Våra barn har börjat med gnugga ballonger i håret. Vi försöker fästa dem på olika material. På väggar, tak och i deras eget hår sitter den kvar. Våra allra minsta, 1,5 år är så gulliga o härmar de stora, knappt 3 år. Jag ställer produktiva frågor under tiden och vi pratar om vad som händer. Vi har några just nu som pratar riktigt bra av de som snart skall fylla 3år. Sedan skall jag utöka experimentet till att se om salt, kryddor, pärlor, silkespappersbitar kan fästa på en mot håret gnuggad ballong. Hur vatten från kranen kan ändra riktning och hur en petflaska kan komma i rullning med statisk elektricitet. Steg tre är överkurs men tänker utmana ödet genom att se om jag kan "sy ihop påsen" och om någon jan först sambandet till blixt o åska. Hur jag skall göra det vet jag inte men jag får väl som vanligt använda min kreativitet. Kram

Svar: Vad duktig du är, pratar ni om elektrisiteten i vi väggarna?
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Hur menar du? Förstod inte!

Svar: Den som kommer ur kontakterna...hur vi använder elektriciteten. Att det är denna kraft som får våra lampor att lysa....
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Aha! Nej vi har inte pratat om det än!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress