Ann-Sofie

Vissa dar är upp andra ner....
Idag har Shanghai visat sig från en fantastisk sida, sol 25 grader varmt, ändå känns det lite tungt idag.
Saknar natur, frisk luft och tystnad. Kunde sitta ute och ta en god kopp capuccino i solen....Alla jag pratar med här trivs så fantastiskt, ingen vill tillbaka till Sverige, ingen verkar längta hem!? Vad är det för fel på mig?
Sen saknar jag er också....de jag möter här är verkligen väldigt trevliga, men jag vet inte säkert om jag passar in? Känns ofta som jag är "fel" på något sätt? Säger fel, gör fel....vad är det för omogen osäkerhet som smyger sig på mig? Hoppas det är en svacka....
 
Just nu börjar antagligen mörktet komma hemma i Sverige, mörkret och vädret är väl inget jag saknar. Inte heller att gå upp tidigt på morgonen innan det ljusnat. Det är skönt att kunna sova ut, sen ligga kvar en stund i sängen och läsa en bra bok. Just nu läser jag "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman, Han som skrivit "En man som heter Ove" också. Underbara böcker ! Läs om du inte läst! Jag hinner läsa böcker som jag älskar och inte hinner hemma alls i den utsträckning jag önskar. Jag måste ta mig samman och uppskatta den  möjlighet jag fått!! Hur gör man för att ta sig samman? Var tar man sig liksom? :)
 
Om en liten stund kommer kinesfröken...borde plugga lite. Det är verkligen jättesvårt att lära sig detta märkliga språk! På tjejerna fastnar det, men inte i mitt huvud. Sen är det kanske inte helt hundra med motivationen heller, känns ju inte som att jag kommer att ha jättemycket nytta av kinesiska när vi kommer hem igen!?
Däremot ser jag fram emot min kurs i kinesisk historia och kultur som börjar på fredag, hoppas det blir så intressant som jag hoppas.
 
Nu måste middag lagas, mannen förväntar sig att den står på bordet, eller nej det gör han inte :) men han blir glad och det vill vi.
 
 
Högt uppe bor vi, på våning 25 och just sån skymning är det nu i skrivande stund, känns som det får bli en tolkning av hur jag känner mig just nu.
Kramar alla!
 
 
 
Kerstin Wetterström

Men Ann-Sofie, alla vi som bor här och trivs så bra, har mått som du gör nu! Du kommer att se:)
Kram kram

Svar: Tror du det? tack!! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Cecilia Larsson

Tack för boktipset!
Vet inte hur det är att bo utomlands men tror mig kunna förstå hur du känner ändå! Tror även att de andra som idag trivs har känt som du "from time to time"!
Styrkekram!

Svar: Tack!Jo, de säger det. Har ni kommit i ordning o trivs i nya huset! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Du har nog hittat styrka inom dig själv många gånger förr och det gör du säkert nu också!!! Och vädret och mörkret i Sverige just nu är inget att sakna, nej det kan allt vara lite ner här också.
Kurs i historia och kultur verkar vara mycket bra, du får ju strax besök som du ska guida! Kramar C

Svar: Jaaa, det ser vi fram emot! kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

I ordning är nog att ta i men vi är på plats och stormtrivs! Det känns riktigt härligt med miljöombytet. Du måste komma och hälsa på. Vi får ta en AW när du är hemflyttad igen :)
Kram

Svar: Det står anonym...jag gissar Cecilia!? En afterwork låter kanon!Kram
Ann-Sofie Corneliusson

susanne

Hej! Nu regnar det här....min vän, man kan känna sig lite lost hemma med, tyvärr. Speciellt om man, som jag sbsolut skulle in o kolla hur det såg ut under tvättmaskinen, nej, jag menar som du menar, inuti en själv. Vem tänker likadant som en själv?
Lycka till på historiekursen, det är när man lär sig nya saker man växer och känner att det bär framåt!
Mannen drog med golfpackningen, dottern o jag skall packa och köra bil söderöver söndag kväll, hur ska jag hinna, nu när det är mörkt och regnar....
Kramar

Svar: Bär det av till Spanien? flyttar ni ner nu? Ska Ellie med?Ska vi försöka få till en skype i helgen? kramar
Ann-Sofie Corneliusson

Monica T

Det är naturligt att ha riktiga depp-och-längta-hem-dagar. Längre fram kommer de mer sällan bara. Jag sitter nu och längtar till det sköna, långa, varma hösten i Shanghai där man inte behöver skrapa rutor på bilen.

Svar: Ja, vädret är ju inte det man saknar mest med Sverige. Det går verkligen upp o ner. Idag är det upp igen:)
Ann-Sofie Corneliusson

Madeleine Åberg

Hej!

Styrkekram från ett blåsigt Mölnlycke. Hoppas du snart känner dig mer tillrätta, det verkar allt som att du allt oftare känner att du har det kul. Men sen kommer ju svackorna och då känns det extra mycket.

Jag ska mejla dig manuset, tänkte jag. Så håll utkik i inkorgen!

Kram!

Svar: Jaaa, vad roligt att läsa hur fortsättningen går! Eva-Lena bad mig skriva en liten monolog om Karin. Jag gjorde det, kanske var den för kort, men ville inte balla ur och skriva för långt heller....Kramar!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress