Ann-Sofie

Shanghai tajtaj
Tajtaj betyder fru på kinesiska. Idag har jag varit ute med Shanghai tajtajs och shoppat på fakemarket. De kallar sig sig så "gänget" med fruar som träffas ofta och har mycket trevligt tillsammans.
Fick träffa deras "Vänner" på marknaden, som ger dem fast och mycket lägre pris på flera avprodukterna som säljs. Nu är jag också kompis med försäljarna.... Det är mycket lättare att pruta ner priset när man är några stycken.
Jag köpte en Michael kors-väska, ett par Reyban solglasögon för 300 kr tillsammans, inte illa?!
 
 
Snygg?
 
I morgon är det yoga och efter det lunch med Svenska klubben. Måste säga att jag kastas från ena ytterligheten till den andra, barnhemmet igår sitter kvar i huvudet. Men jag tror jag måste gå dit igen....
 
Någon av de närmasta dagarna ska jag gå och betala för kursen jag sökt som börjar 9 oktober. En kurs i Kinesisk histora och kultur, jag har nämnt detta tidigare. Sökte ju kursen redan i juli, då kändes det länge till oktober, men nu närmar det sig alltså! Ser mycket fram emot detta. Känns som jag behöver fokusera på något. Visserligen studerar jag ju kinesiska och det kräver koncentration ska jag säga! Och det är en hel del nytt att lära bara att leva här, med matinköp, att hitta och för att inte tala om trafiken!. Dessutom möter jag så många nya människor, det tar på krafterna att försöka vara trevlig ;) Känner mig ofta väldigt trött och faktiskt ganska snurrig (och då menar jag snurrigare än vanligt!) Att lyssna på föreläsningar och läsa lite böcker kan nog vara bra för min förvirrade hjärna?
 
I morgon yoga som sagt,  kommer yoga från Kina? Inbillar mig att de kan sånt här.
Nu är vi hungriga, ayi har lagat bland annat vårrullar till oss, det ska bli gott!
Kram alla!
 
Susanne

Snygg väska i vår favvo-färg!
Om nån har en fru från Thailand, kallas hon Thaitajtaj?

Svar: Hahaha!! tror inte det, ska kolla vad Thailand heter på kinesiska!
Ann-Sofie Corneliusson

Mimmi

Fin väska! Roligt att handla billigt!

Svar: Verkligen!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress