Ann-Sofie

Yoga!!! Jag?
Kan ju inte hålla balansen! Fick följa med Taitai-gänget (OBS tai tai med i inte j ) idag igen. Nu var det yoga som stod på programmet. Tänkte det är bra för mig att träna koncentration, andning och styrka. De sa till mig de trevliga damerna:- det är inte jobbigt,- du blir inte svettig. Jag hade nämligen en lunch bokad direkt efter yogan. Nä, de kanske inte blir svettiga! men det blev jag, det rann av mig och högröd blev jag i ansiktet! De andra var bleka och helt torra.
Det var en amerikansk tjej som höll i yogan och hon var mycket duktig/proffsig, inte för att jag gått så mycket på yoga, men det har hänt. Det märktes att hon kunde sin sak. Kanske är det bra för mig? Kanske forsätter jag att gå? Tror det....
 
Sen fick jag rusa upp i lägenheten och snabbduscha, byta om och rusa vidare till mötet med lunchvännerna. Snälla! Vilket stressigt liv jag lever!?
 
Nitton svenska kvinnor på en kinesrestaurang mitt i Shanghai, visst är det lite märkligt? En trevlig stund och god mat, tyvärr serverade de inte kaffe här så vi fick gå vidare.
På hemvägen gick jag och Kerstin (hon är Mahjongfröken)  förbi avokadotanten och handlade för dagens middag. Hon gav mig dessutom tips på hur man gör yogurt själv. Yogurt är svårt att få tag på och mycket dyrt här. Har verkligen saknat det till frukosten. Man måste börja med en liten burk yogurt som man köper, blanda med 6 dl mjölk, värma upp till 34-35 grader och sen låta stå framme till nästa dag. Nästa dag kan man ställa in den nya yogurten i kylen! Ska prova och se hur det smakar, kanske blanda med mango?
 
 
Hos Avokadotanten finns det mesta! Ska ta bättre bild på hennes lilla hål i väggen med min riktiga kamera nån dag och visa er! Idag får ni nöja er med bild på ett yogurtpaket. Bild på mig på yogaklass....kan ni bara glömma!
Kram
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Hej! Yoga är inte min grej men om du fortsätter några gånger till vet jag att det börjar gå bättre efter hand! Påminn mej om att försöka strecha ut mina hälsenor lite så kanske jag också klarar avet!
Bra idee med yoghurtkultur från en riktig yoghurt! Som surdeg man skall kultivera, om och om igen! Lycka till!
Vi ska ta hand om AC imorgon!😄
Kram

Svar: Ja, hörde att han skulle till er idag! Glöm inte att prata om när ni ska komma då!Han tänker inte alltid på att ta upp sånt ;)
Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anna-Karin Gunnarsson

Hej! Provade mitt livs första yogapass för några veckor sedan.Det var fruktansvärt jobbigt.Dessutom skulle man ju andas också!!

Svar: Ska man andas också!? :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress