Ann-Sofie

Vänner på besök
Våra vänner har kommit! Efter en liten frukost stoppade vi dem i säng. De får sova en stund, sedan får vi dra ut dem på en promenad i närområdet. Kanske går vi till Jingan tempel? Det är en fin promenad dit och ett buddistiskt tempel är ju lite exotiskt. Det finns tre fina Buddor där, många lejon i guld... mm.
 
 
En Budda! Har man sett en har man sett alla? Vissa är kanske mer storslagna än andra, men lite mätt på Buddor blir man nog efter att ha bott här ett tag. Jag är inte helt klar ännu dock, tycker fortfarande det känns exotiskt. Det är ju lite intressant det ordet, exotiskt. Våra älgar hemma till exempel, tycker tyskarna är jätteexotiska, vi gillar inte när de förstör våra trädgårdar. Mycket är exotiskt här förstås, men efter ett tag blir man van, då är det inte exotiskt längre... så vad är egentligen exotiskt?
 
Det är skoj när vänner kommer på besök, de ser det där som vi inte ser längre (redan). Undra vad de kommer att tycka om Shanghai? Vad kommer de att se? Vad gillar de? Kommer de att tycka om maten? Vi ska bjuda dem på ayi-mat på tisdag. Det hade vi inte tänkt, men nu kan vi prata lite med ayi och jag sa att på tisdag kommer vänner på besök från Sverige, då ville hon laga mat till oss. Hon gör ju det på tisdagar till oss, men nu blir vi åtta till middag! Hoppas de gillar det!
 
Precis som när våra vänner (grannarna) var här så är det återigen dimmigt, inte så dålig luft, men dimmigt! Hoppas dimman lättar. De ska bli fint väder i morgon, hoppas det stämmer. Av någon anledning känner jag ett stort ansvar för att Shanghai ska visa sig från sin bästa sida....jag kan ju inte styra så mycket över detta tyvärr.
Kanske hinner jag inte blogga så mycket denna veckan, återkommer när jag får tid över! Vet inte om ni saknar mig? Men på något sätt saknar jag er, när jag inte hinner skriva....ni har blivit någon som jag faktiskt på något sätt för en dialog med om mina dagar här i Kina, men även andra tankar som dyker upp i huvudet Intressant!?
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Så vill jag också börja min dag. Med frukost, vila och buddistiskt tempel! Jättekul också att älgarna är så intresserade av tyskar!! :)

Svar: Hahaha!!! Blev lite syftningsfel där :) Klart att du får samma behandling!Snart kommer du!!! kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anne

Kan iallafall meddela att Shanghai visade sig från sin allra bästa sida när jag var där! Och den enda dagen det regnade fick man se alla färgglada paraplyer :-) Hoppas det blir en fin vecka nu också!

Svar: Ja, du hade tur!! men i morrn står det 20 grader o sol, verkar fint också! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Britt o Marie

Hej ! Hoppas att ni har det allra bäst och hinner se mycket tillsammans med Catarina o hennes familj ! Här rullar påsken på och allt är gott ! Hälsa Catarina från oss, Marie och Britt -hennes kollegor på Prosit ....kommer Catarina en sväng till Blåkulla på Torsdag ? .))

Svar: Både jag och Katarina åker till Blåkulla en snabb sväng via Kinesiska muren.....Vi har det jättebra, Katarina tycker att de upplever mycket. Ha det gott!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Mia

Hej,
Mitt namn är Mia och jag är en 20 årig aupair här i Shanghai, jag hittade din blogg och tänkte bara fråga om du vet hur man kan få kontakt med andra svenskar här i Shanghai, har varit här i någon vecka bara så har inte så stor koll.
Skulle vara välidgt uppskattat.
Mvh
Mia

Svar: Hej!Det finns något som heter Swedish club of Shanghai....sedan har jag jag två döttrar i din ålder som är här och studerar kinesiska. De känner någon aupair också tror jag Vi skulle kunna ordna en "date" om du vill . De kan nog ge lite fler råd än jag.,... Jag lever liksom i en annan generation, Om du vill kan du skriva till min mail, så kan vi höras? : [email protected] Hör av dig!!
Ann-Sofie Corneliusson

Mia

Hej igen, har skickat ett mail till dig men hade lite problem med det så vet inte om det kommit iväg som det ska, kan väl svara här om det vore så.
/Mia

Svar: Hej, Mia!Nej jag har inte fått något mail av dig....ibland kommer saker bort?
Min adress [email protected] Prova igen!!! Blir nyfiken på vad du skrev? Kram Miafia, har koll på dig o dina fina ungar på fb :)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress