Ann-Sofie

Bilder på vårt "hem" i Shanghai!
Nästan varje extra ledighet här i Kina måste arbetas in på helgen. Både skolor och arbetsplater har det så. Om det är någon helg mitt i veckan, så ska det jobbas igen på helgen. Det kan bli så att de som jobbar eller går i skolan efter en ledighet får sex arbetsdagar på raken. Anders och tjejerna tycker det är värre....känns ju som ett slag i ryggen, säger de.
Vi har det bra med fem veckors semester. I kommunen när man är över fyrtio har man ju faktiskt sex veckor. Jag ska försöka låta bli att gnälla när jag kommer hem. Men det klart lite svårt blir det, nu bestämmer jag ju över hela min dag och tid, jag blir mycket bortskämd :).
Så fast det är lördag så känns det som en vardag idag.
 
Nästa helg ska vi få gäster (har jag redan nämnt) så nu MÅSTE jag förbereda. Idag har jag bytt alla lakan och tvättmaskinen går för fullt. Kan inte låta ayi göra allt? Det mesta är slut i kylskåp och skafferi efter semestern (tjejerna har inte bunkrat här hemma om man säger så...) Så jag måste ut och handla mat, toapapper mm. Allt MÅSTE vara tipp, topp när man får gäster!? Vilken tur att det inte regnar idag!
 
Har jag visat mitt fina Kinesiska skåp som vi köpte till oss i julklapp, jag o Anders? Jag är mycket stolt över det :)
 
 
 
Många av mina tankar går ändå hemmåt. Köpa sånt som ska passa hemma, men var ska jag ställa detta!!!?
Hur tänkte du nu, Ann-Sofie?
Jag hoppas det ska passa i vardagsrummet, det var min plan. Men nu när jag fått det till lägenheten här, så ser jag hur stort det är......Förmodligen känns det ännu större här? I värsta fall får vi väl lägga ut det på blocket och sälja det? Dessa skåp är mycket dyrare i Sverige, kanske kan jag göra mig en hacka? Det är svårt att veta vad man vill ha, egentligen....kan ju inte inreda hela huset i Kinesisk stil, men några fräcka detaljer är skoj.

Vill ni se hur vi har det i lägenheten?
Några bilder:
 
 
 
Vardagsrum har ni nog sett förr men....            
 
                                                                                                                
 
Entre och matplats, hall finns inte...inte heller någonstans att hänga kläder, därför skåpet! (dålig skärpa ledsen för det). Vad är det för skit som ligger på bordet?
 
 
 
Kök, som bara är så här litet, avlångt. Men ett fönster finns och en liten vädringsbalkong. På andra hållet en liten tvätstuga med tvättmaskin och torktumlare. Saknar mitt stora kök med bardisk och öppet till vardagsrummet hemma. Det är svårt att få plats mer än en person i köket.
 
 
 
Fridas rum. Sängen är 1.50 bred, så det får vara gästrum ibland.
 
 
Caroline har lika bred säng, de ser mindre ut på bilden...är inte det konstigt?
 
 
Och så vårt sovrum slutligen...tar inte bild på badrummen, men vi har två. Plus en liten toalett till ayi innanför tvättstugan....hon ska liksom bo där. Förmodligen är köket litet för vi ska inte husera i kök eller tvättstuga det ska ayi. Vilken tur att vi inte har det så! Hon kommer två dagar i veckan men bor och lever med sin man och två döttrar.
Ja, så har vi det!!
Kram
 
 
Susanne

http://www.youtube.com/watch?v=yiuSkHlTf00
Fint du berättar och visar hur ni bor!
Kan vi få ställa oss i kö på gästlistan till november iår Hästen år?
PS vi skrattade när vi kollade Claes Erikssons lilla försiktiga sång, i lägenheten på Eriksberg, för det är precis va man behöver, en matta en lampa en pall!
Finr rött skåp!

Lars hälsar! Han kom just in från en golftävling( sänkte sig, det betyder bra va?! )

Vi har börjat titta på OS nu, det blev visst en silvermedalj för Charlotte Kalla!
Kramar!


Svar: Självklart!!!! Ni MÅSTE komma. Boka snart, många vill komma :).Den sången har jag missat...Men ibland lyssnar vi på Galenskaparna på spotify, då tänker vi på er... Anders hälsar tillbaka, Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Så fiiiiint ni har det! Var rädd om skåpet, kanonfint!

Svar: Tack! :). Tycker du det?
Ann-Sofie Corneliusson

Maria Bäck

Hej! Fina bilder. Vilket fint skåp, liknar Kattas. Gissa vem som har sportlov?? Ska slappa och städa ifatt! Kul?? Nä, men behövligt!
Kram

Svar: Jag såg på fb att det var lov.....lärare ;). Ni /Du är jättevärda det!!! Kom ihåg det. Jag kommer hem 5 mars, 8 träffar jag Catta o Ida. Åker tillbaka 16 eller 17 tror jag.....när ska vi ses? Kan inte du prata med Lena o Ida? STOR KRAM!!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress