Ann-Sofie

Torsdag 20 mars, styrelsemöte.
Styrelsemöte i svenska klubben, trevligt!!!
Oj så mycket spännande saker man kan få vara med om när man är medlem i svenska clubben i Shanghai: Guidad tur på motorcyckel, (sitta bak eller i sidovagn), James Bond-fest ombord på flodbåt, vårmingel / Poolparty. Föreläsningar, lördagsdrinkar, spadagar, healing ,reiky.... Det blir stressigt :)
Jag är inbjuden att sitta i styrelsen, ska läras upp till kassör så småningom ( hur nu det ska gå?). Ett trevligt gäng tjejer, några yngre förmågor och några i min ålder. Många volvoanställda är på väg hem i år, finns kanske risk att klubben minskar i antal hoppas det kommer in fler svenskar till Shanghai. När man kommer blir man väl mottagen och mycket finns att göra.....om man inte kommer i juli förstås.....
 
Jetlagen har lagt sig något men fortfarande är jag väldigt trött på morgonen. Idag var jag som tur var tvungen att gå upp kl 8 för att hinna till mötet, för igår kom jag inte ur sängen förrän kl11!!! Då hade jag visserligen suttit uppe mellan kl 2-4.30 på natten, men ändå?
 
Svenska skolan igår......märkligt att 6 elever tar lika mycket kraft som 25 hemma? Vi pratade om årstider, våren särskilt....bladen kommer ut!  Myrorna vaknar? Och björnarna....
Alla fick i läxa att skriva fortsättning på : Det var en gång en myra som.... vi får se om ni får höra fortsättning nästa vecka :)
 
På lördag komme Anne!!!! Min vän från Örebrotiden, vi pluggade ihop. Ska bli så kul. Laydies night får det bli, jag har ju inte varit på det ännu!
 
Idag har jag bloggtorka, vet inte vad jag ska skriva om? Är trött skyller på det, men ville lägga in något! Nu måste jag nog sätta på maten, köttgryta med ris, känns lite tråkigt, men man tager vad man haver.

Måste välja en bild? Vilken?
 
 
 
Några fina krokusar i mammas rabatt!!!
Margareta Kagebo Dahlgren

Väntar på transfer till flyget nu! Blir skönt att komma hem men kommer att sakna värmen och all fina fiskar i röda havet!

Svar:
Ann-Sofie Corneliusson

Anna-Karin Gunnarsoon

Hej! Det låter som du har mycket skoj på gång!Får man hemlängtan då?I morgon åker vi till äldsta dottern i Stockholm.Det blir kul!
I kväll är det väldigt ljumma vindar ute, så härligt så.Kram

Svar: Nej, Anna-Karin, just nu har jag inte hemlängtan, passar på att njuta fram till sommaren...men då vill jag hem igen och träffa er igen bland annat....Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Anonym

Hej!
Har nu förberett Anne med lite allt möjligt. Hjälpt till med inresekortet (Mikael hade ett gäng på lager), checkade in igår på jobbet och sedan fick hon ett par kopior på visitkort. Det är till den koreanska fakemarknaden (ligger nära blomstermarknaden) där jag har köpt sjalar till mycket bra pris. Sedan till glasögonmarknaden på den södra sidan av Shanghai Station.

Ha en trevlig vecka, jag har lovat henne magnolior och persikoblom.

Svar: Jag lovar att ta väl hand om henne! :)
Ann-Sofie Corneliusson

Susanne

Hej!
Vad behöver man för inresekort till Shanghai- när skall man förbereda dessa?
Pax för sidvagn- låter A, livsfarligt, B, JÄTTEKUL!!!
När är James Bondfesten!!!!! Ni skall väl gå på den!!!!
Hur lång tid tar det att sy upp en klänning eller en väst eller en kavaj på den där klädesmarknaden? Har dom tyg så det räcker till XL?!!!!
Här har vi det bra - min moster är här så jag fick faktiskt sällskap på en marknad och vi köpte några toppar och nattlinnen. nu har vi siesta efter en buffetlunch….. Nästa vecka - GBG! - 5 dagar får räcka

kram Suss

Svar: Det enda ni behöver bara söka är visum, inresekort får man på planet hit :)Jag har sytt upp en hel del och Anders, kanske är tyget slut nu? skojade bara, finns tyg!!! Tar två tre dagar att sy upp. Gbg är fint nu!! Våren på G. Ha det gott! Kram
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Läser och häpnar än en gång över allt kul du gör.
Kram C

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress