Ann-Sofie

Världens vackraste plats!!!
Måste köpa ny kamera! men då blir det nog ingen systemkamera....en enklare variant men ändå med zoom och som ta bra bilder. Någon fotograf blir jag aldrig, har inga sådana ambitioner. Däremot är det kul att föeviga vissa stunder eller vackra platser.
 
 
Smögen 12 Mars 2014. Här är tomt, öde och stilla, en total motsats till sommaren. Men fantastiskt vackert!? Det går att ta bilder med mobilen också, faktum är att väldigt många av mina bilder är tagna med mobilen, det är ju den man har till hands. Nästa kamera ska vara mycket mindre och lättare att ha med än den druknade.
 
Vi köpte färska Smögenräkor som vi ska äta i kväll, mamma och jag. De är inte!!! slut sa hon i fiskaffären, om vi inte köper Smögenräkor kommer det snart inte att finnas, norrmännen tar över då. Så sluta inte att köpa Smögen-räkor! forskarna är oeniga, fiskarna och havsfiskelaboratoriet i Lysekil menar att det finns gott om och att räkor så väl som annan fisk ex torsk kommer och går. Slutar vi köpa så går fiskarna i konkurs.....(inte fiskarna utan fiskarna...ni förstår vad jag menar!)
 
 
För mig är detta världens vackraste plats, Stångehuvud, Lysekil. På sommaren är båttrafiken tät, och det är roligt att kolla in alla båtar som passerar på väg norrut mot Smögen eller rent av Norge, några drar söderut, "hem" till Göteborg kanske.? Nu såg jag en enda båt och det var lotsen som kom i hög hastighet, söderut....vart skulle den?
Men allra bäst är nog att själv segla och se detta lilla (hus) sjömärke från vattnet.....
 
Snart kommer våra seglarvänner och hälsar på oss i Shanghai, det blir kul!!! Vi får upplevelser tillsammans av helt annan karaktär än annars, Välkomna!
 
Om fyra dagar är jag tillbaka i den stora staden...hoppas det blir Mahjong torsdag nästa vecka?
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Sååå vackert! Älskade att bo på Makrillvikens vandrarhem då barnen var små! Då hade man också smögenbryggan för sig själv. Både vår och höst! Imorgon går färden till Egypten så nu har jag resfeber!

Svar: Ha det gott! hälsa fiskarna! Särskilt Nemo.
Ann-Sofie Corneliusson

Anna-Karin Gunnarsson

Hej! Måste erkänna att västkusten är väldigt outforskat av mig.Får bli bättre på det i sommar.Sverige är så fantastiskt!Vi ses väl på sommarparty senare i år?Kram, Anna-Karin

Svar: Sommarfest räknar jag med!!! Ofta är det väl där man växt upp som är det finaste? Sverige är fantastiskt på många ställen, V-kusten är det jag känner bäst...
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Upptäckte att du skrivit även här i Sverige, lika intressant som från Kina, men här känner man igen miljöerna. Visst är det vackert i Sverige, men det ska bli fantastiskt att hälsa på er i Kina. Kram seglarvännerna.

Svar: Det ser vi fram emot!!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress