Ann-Sofie

Fotomodeller på gatorna
Just nu sitter jag på min balkong, det börjar skymma och husen runt omkring tänds allt eftersom. Solen går ner mycket fortare här än hemma, undrar när det blir mörkt hemma nu? Runt nio? Eller är det senare? Här blir mörkt vid sju ungefär. Men det forsätter vara varmt. Det är mysigt att sitta här i den ljumma kvällen och höra alla ljuden från storstaden. Tuta är de bra på!!
Ibland undrar jag hur de tänker? Om det är kö och en lång rad med bilar står stilla (för rött ljus) då kan det komma en  bil bakifrån och ligga på tutan lääääänge,  jag tror han säger -Kör!!!! Det är ju liksom ingen ide? Är det stopp så är det, det går inte fortare för att han tutar....men många verkar tro att det hjälper. Det är ofta dem man hör här uppe på balkongen. Det är svårt att förstå. Trafikreglerna är visst i stort sett de samma som i Sverige, men man följer dem inte. Till exempel mopeder behöver inte bry sig om rött ljus, de kan visst köra ändå.? Om det är rött så kör de som ska till höger i alla fall och dessa tänker INTE på gångtrafikanter. Anders har bestämt sig för att "uppfostra" alla kineser till att släppa fram de gående först. Han säger: - Jag har grönt, jag ska gå nu, han får vänta. Jag brukar lite försiktigt säga att det är ett stort projekt du föresatt dig, att lära en och en halv miljard kineser att väja för gångtrafikanter! Jag har rätt, säger han då! Vi får se hur det går med detta :) hoppas bara han inte blir påkörd!
 
 
På gatan på väg hem från min Feng shui-kurs idag....fotomodell in action. Man ser ofta detta på gatorna runt där vi bor. Uppsminkad var han, snygg också! Fast väldigt ung förstås :)
 
Jag  har ett problem, inget kaffefilter!!! Jag har svenskt kaffe, men inget filter. Måste ge mig ut och leta eller också köpa expressokaffe till min lilla expressokanna. Inget kaffe = huvudvärk.
Det får bli en promenad i den härliga sommarkvällen. Vi hörs!
Kram
Margareta Kagebo Dahlgren

Solen går ner 21.20 idag. Det regnar här och jag är hemma och superförkyld! Ska vara hemma imorgon också! Vore gött med lite värme. Har du husbållspapper kan du lägga det i filterhållare. Saknar Shanghai!! ha det gott!

Svar: Tack för tipps!!! krya på dig!
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress