Ann-Sofie

På gatorna....
Kolla den här bilen! Många lyxiga vrålåk kan man se på gatorna i denna staden, kontrasternas stad måste man verkligen kalla det. Här finns de allra rikaste människorna i världen och några av de fattigaste också. Jag gillar inte dessa enorma skillnader, att de får lov att vara så orättvist. Samtidigt måste jag säga att här hymlar man inte, alla finns bredvid varann, alla får finnas. Man gömmer inte undan de fattiga i andra, yttre områden som vi gör i väst och låtsas att de inte finns. Alla finns överallt, det ger karaktär och en känsla av äktehet som jag gillar.
 
Men varför ska just han åka runt i en rosa Ferarri och den andre cykla runt på en gammal cykel? Varför har just jag fått möjligheten att uppleva allt detta!? Varför lever jag? Men inte Lina Baldernäs? Eller inte min syster?
 
 
 
Den är riktigt fräck, eller hur?
 
 
Den här är också fräck....fast på ett annat sätt :).
 
Idag träffades svenska bloggare i Shanghai, kul! Inte så mycket prat om just bloggandet dock...men fika och en mysig stund.
Blir ett kort inlägg idag, måste iväg o handla mat.
Kram
 
 
 
 
 
En lantis i Shanghai

Kul att ses idag! Fick nyss meddelande om att barnens skolor måste vara stängda på onsdag. Trött i mössan.

Svar: Detsamma! Synd att det var lite svårt att prata där. Hög ljudvolym. kanske skulle vi ses på ett "tystare" ställe? Hoppas du inte tillhör dem som blir instängda i sina lägenheter under mötesdagarna. Kul att jämföra vårt möte med toppmötet:)
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress