Ann-Sofie

Posttraumatiskt stressyndrom
Låter som jag är hypokondrisk, ständigt nya diagnoser. Men idag fick jag en stor traumatisk chockupplevelse!! I provhytten på Mark & Spencer. Är jag såå tjock!? Hur ser du ut Ann-Sofie? När blev du tant? Det har hänt alldeles nyligen, har NI sett det innan?
Jag behövde lite nya svala sommarkläder, Mark & Spencer, brukar ha ganska bra, och storlekar för oss västerlänningar.....kineskläder är ingen ide alls.
 
Nu blir det till att banta inför sommaren i Sverige, fort måste det gå!  Åker ju hem om fyra veckor, gymmet nästa! Har ingen koll på vågen dock, äger ingen sådan här, det får bli måttband. Jag kan inte svälta två dar i veckan då blir jag otrevlig, så vilken metod ska jag välja? Äta mindre kanske och röra på mig mer? Hur låter det?
 
Trots denna skräckupplevelse köpte jag faktiskt lite kläder, bekväma sådana, vill ni se?
 
 
Ett linne....
 
 
Vita piratbyxor.
 
Jag köpte en svartvit topp till och ett par jätetsköna tunna bomullsbyxor!! Så himla snyggt vet jag inte om det var men, bekvämt är inte fel heller.
Sedan hittade jag kaffefilter på Cityshop, så nu kan jag få vanligt kaffe till frukost i morgon!
 
Vi promenerade hem, en lagom lång promenad. Då gick vi förbi en ovanlig affär, här kunde man köpa garn och stickade kläder, kuddfodral mm. Det kanske inte var så ovanligt, med det trevliga var att de som stickade satt i affären och stickade för fullt! De hade liksom symöte! och trevligt verkade de att ha också. Sedan sålde de sina fina alster smög till mig ett foto :)
 
 
 
En blandning av symöteslokal och affär, skulle det funka hemma?
Ha de !
 
 
 
 
Margareta Kagebo Dahlgren

Måste varit något fel på speglarna. Då jag såg dig för en dryg vecka sedan var du smal! Var det bra priser?

Svar: Att det kan hända så mycket på en vecka!?
Ann-Sofie Corneliusson

Anna-Karin Gunnarsson

Ja, felkonstruerade speglar är ju inget nytt!Jag var inne i en affär i Nordstan förra veckan, och spegeln var felaktig.Döm om min förvåning, att det var fel på alla affärernas speglar i Nordstan.De måste ju varit från samma leverans, när de sattes upp.Sen bytte jag storlek på byxorna, och det gick ju bättre, men den spegeln tillhörde ju inte samma leverans som de andra speglarna.

Svar: Då vet jag att jag inte ska gå till Nordstan heller.:)
Ann-Sofie Corneliusson

Catarina G

Ja det är välkänt att speglarna nu för tiden inte är lika bra som förr! Har själv erfarenhet av detta. Bäst att undvika dem. Jättesnygg topp tycker jag. Vilken tur att du hittade kaffefilter, hade lite dåligt samvete för att vi inte hade med oss några. Ska jag kolla efter ett i teflon eller liknande material, som används om och om igen? Har satt in pengar på ditt konto, det stå Catmat tror jag..Hihi. Kram C

Svar: Va? kommer inte ihåg? varför då, vilka pengar? catmat hihi.Du får jättegärna föreslå något filter man kan använda flera gånger, det jag har nu är pyttelitet, räcker till fyra koppar bara.
Ann-Sofie Corneliusson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress