Ann-Sofie

Vilken härlig dag!!
Har haft kvalitetstid med yngsta dottern idag. Mysigt :). Vi började dagen med en lång frukost, kaffe, rostad macka och ett kokt ägg...visst var ni nyfikna på det? Sedan gick vi bort till tunnelbanan och åkte in till Nanjing lu, Shanghais Broadway. Här går många turister, vi känner ofta att vi förväxlas med dessa, vi sticker liksom ut bland alla asiater. De flesta turister är asiater, kineser från landsbygden, koreaner, japaner med flera. Vi vitingar syns kan man säga, och de stirrar och skäms inte för att vända sig om och titta. Vi försöker se ut som vi bor här (och det gör vi ju !?) men ingen tror nog det. Här strosade vi runt en stund, en sväng in på GAP, hittade inget tyvärr. Följer man Nanjing lu hela vägen österut så kommer man ner till The Bund. Vattnet är inte helt fräscht, men det är vatten! Och lite kontakt med havet innebär det, väl? Det känns så i alla fall....en skön sval bris fanns där, solen lyste idag och mitt på dagen var det över 25 grader. Härligt!
 
En liten flicka och hennes mormor/farmor var mycket intresserade av oss "aliens", hon (mormor) tog kort på oss, då frågade jag om jag fick ta ett på flickan....det fick jag, men mormor ville också vara med:)
 
 
Gullig!!?
Lunch måste man ha. Och en fin dag som denna kan man passa på att äta den på M on the Bund. En mysig uteterass med underbar utsikt över skylinen och inte minst är de kända för sin pavlova. Nu undrar ni som läste mitt senaste blogginlägg om jag inte lärde mig något av min chockupplevelse i provrummet på Mark & Spencer? Det gjorde jag! Frida tog pavlova.....och jag smakade bara liiiite :). Fantastiskt god!!!
 
 
En härlig dag!
 Hoppas ni har detsamma!
Kram
 
 
Catarina G

Vilken skön dag! Kul att ha varit "på stan"och veta hur det ser ut där ni gick idag. Och alla dessa söta små barn.Vilken läcker kaka!!! Kram C

Catarina G

Pengarna var när vi inte kunde betala med våra kort på restaurangen med "Basil dropsen".Tur att ni betalade, annars hade vi väl fått diska resten av året! C

Svar: Det kanske snarare var lite synd....då hade ni ju fått stanna?!:)
Ann-Sofie Corneliusson

Margareta Kagebo Dahlgren

Så glad att ni haft en underbar dag! Skulle ge vad som helst för attt gå där med er! Min förkylning börjar nu änllitgen ge med sig, efter SJU dagar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress