Ann-Sofie

Hej på er!
Vi har haft en härlig höst. Jag hittar nu, i denna miljonstad....inte överallt, men på många ställen och mellan ställe till ställe. Trodde inte det var möjligt i början? Jag tyckte det såg likadant ut överallt, men det gör det inte! Och för att ta död på ytterliggare en fördom, alla kineser ser inte likadana ut :).
 
Vårt helgnöje är att vara ute och vandra, eller promenera. I söndags gick vi en och en halv mil! Man kan gå samma runda och så mycket nytt händer varje gång. Visst är det härligt att promenera vid havet hemma eller Delsjöområdet...till Bertilssons stuga, men det händer inte mycket.... Allt har sina fördelar och nackdelar. Här saknar jag ju lugnet, luften vattnet och tysnaden. Men kanske att jag kommer sakna pulsen och livet när jag kommer hem? Jag märker hur jag mycket obehindrat rör mig på gatorna, utan att vara livrädd för trafik eller att komma bort. Jag sniker förbi kineserna snabbt, de går sååå långsamt. I början rörde jag mig liksom ryckigare, oroligare, tittade hit o dit och upp o ner. Nu vet jag liksom var jag ska fokusera. Ni kommer att märka att jag är smidig som en katt i julruschen hemma i Sverige framöver :). Knör mig före utan att någon märker....
 
Här är den rosa bilden som försvann sist! Idag är det faktiskt lika fint!
 
 
Måste bara berätta för er om hur kul det var att skypa med Andreas i söndags... Ni som känner honom vet ju hur han är. Man kan tro att han inte skulle ha något nöje alls av att skypa, att det bara är för min skull vi gör det. Så jag kan se att han mår bra, och hålla mig lugn. Då måste jag säga att så inte är fallet. I lördags hade Andreas varit o handlat, han hade köpt en ny leksak, en sån där apparat med massa knappar som spelar och lyser. Han var mycket glad för denna. Mitt i vårt samtal kommer han på att han vill visa oss, han går o hämtar den, hålller fram den och trycker på knapparna, vi ropar -Oj, vilken fin du köpt! Ville du visa mamma o pappa!? Han blir sååå glad och skattar högt. Det var så kul att se!
 
 
Denna bilden är från ett annat tillfälle när Caroline var där, denna gången glömde jag att fota, eller hade inte tid helt enkelt. Skype är fantastiskt!! När jag ser dessa två, längtar jag efter dem. Ser fram emot jul nu, inte många veckor kvar. Svårt att förstå här, när det faktiskt varit sommar fram till nu. Igår var nog första höstdagen, 17 grader, fick ha tröja fast solen sken. Måste ut o julshoppa, har inte gjort ännu!  Vad önskar ni er i julklapp ungar?
 
Nu ska jag fika o skypa med min granne, måste sätta på kaffe!!
Ha det gott alla! Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne

Hej!
Kul att läsa om hur smidig du är i folkvimlet!
Vi, L och jag, har helt tappat kontakten med våra ungdomar på två veckor....så snabbt gick det när vi flyttade hemifrån.....!
Måste fixa bättre Skype! Kul när det funkar och dina äldsta är så fina där!
Nu gick L iväg till vår skånske kompis för att kolla en fotbollsmatch MFF mot spanska (ett av de lag som kommer från) Madrid!
Jag ska prova igen att Skypea med mina ungdomar , tack för tipset! ;) Kramar

En lantis i Shanghai

Så sött! Blir glad av att läsa om hans glädje!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress